Avatar billede Louise1985 Mester
29. august 2016 - 11:02 Der er 1 kommentar

Koble to tabeller sammen i Excel til brug som pivot?

Hej!

Jeg ønsker at forbinde to tabeller til én pivottabel. Det har jeg ikke gjort før og efter at have forsøgt forskellige muligheder, må jeg give fortabt.

Jeg har forsøgt via "Relationer" at koble de to tabeller (som ligger i samme dokument), men den brokker sig og fortæller mig at den nøgle jeg har lavet indeholder dubletter --> Hvilket den ikke gør (har checket på kryds og tværs).

Jeg har også kigget lidt på PowerPivot, men den ser ud til at benytte Relationer?

Nogen der har en idé til hvordan jeg løser dette?

Det vil være en tabel som får flere og flere entries på sig som tiden går, så det skal helst være muligt at opdatere på den ene eller den anden måde...

På forhånd tak for jeres inputs!!

/Louise
Avatar billede ebea Ekspert
29. august 2016 - 11:22 #1