07. maj 2024 - 11:06 Der er 3 kommentarer

Port forwarding på Nokia Beacon 2 fra Bornfiber

Hej med jer
Jeg har en HIKvision harddisk med 4 kameraer på, som jeg skal have forwardet port på, så jeg kan følge mine kameraer på min app, når jeg ikke er hjemme.
Jeg har fået Bornfiber som har leveret en Nokia Beacon 2.
Jeg kan godt finde det faneblad om PortForwarding, men jeg aner ikke hvad jeg skal udfylde.

Jeg har nu talt med Bornfiber.

De oplyser, at skal man have adgang til Routeren ude fra, så skal man have en fast IP-adresse.
Kan det virkelig passe? (til 39,- kr. om måneden)

Jeg må gerne sætte min egen router op og det koster ikke noget for, at de lige skal registrere den og kører den uden om Nokia Beacon 2.

Er der en IT-Ekspert herinde som kan anbefale en ny Router og i så fald hvilken en som kan dette og som har en god rækkevidde på wifi?
Hilsen Frank
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. maj 2024 - 11:27 #1
Hvorfor ikke fortsætte tråden her?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1043737

Men med det sagt, så er det jo BornFiber, der ejer boksen og derfor også bestemmer, hvad de vil give dig adgang til på hvilke betingelser.

Hvor stor område skal du dække med WiFi og er det et hus i træ eller beton, en eller flere etager?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2024 - 11:32 #2
En anden router vil stadig skulle have statisk IP.

Det hele handler om at du i den app du overvåger kameraet i, skal angive en adresse for din router, hvor port-forwarding reglerne er. Denne adresse er din eksterne IP adresse.

Der findes noget der hedder DDNS - som jeg aldrig selv har brugt og derfor nok beskriver forkert. Men i overordnede træk sørger din router så selv for at opdatere IP adressen, så du blot skal kalde en overordnet adresse. Du kan prøve at undersøge om ikke din eksisterende router understøtter dette...

Men det ødelægges i dag ofte af, at internet udbyderen tvinger kunderne til at deles flere om samme offentlige IP adresse. Derfor vil DDNS sjældent virke optimalt for private kunder. Løsningen er igen en statisk IP adresse...

Alternativt skal du have noget på dit LAN, der kan stå for noget DDNS look-alike. Jeg ved at Synology NAS bokse, som kan bruges til kameraovervågning, har en teknologi indbygget, så NAS-boksen selv løbende står i forbindelse med en Synology adresse, udelukkende med henblik på at løse "forwarding" problemer. Så vil du skulle forbinde til denne adresse, og vil her kunne finde alle de services der kører via Synology boksen. Her er det ikke engang nødvendigt at lave port-forwardings i Routeren.

Bemærk at en Synology NAS som udgangspunkt kun understøtter 2 kameraer, men der kan købes licens til flere...
Avatar billede puren Ekspert
07. maj 2024 - 14:22 #3
ja lyder som om din udbyder laver CG-nat/dobbelt nat med din IP (en helt normalt ting)

så bid i det sure æble og smil og være glad for at du nu har en fast ip adresse

og til anbefaling af router ville jeg tage denne https://www.pricerunner.dk/pl/168-3203256767/Routere/Mikrotik-hAP-ax3-C53UiG-5HPaxD2HPaxD-Sammenlign-Priser jeg er ikke mødt på en stopklods som den ikke kunne