Avatar billede clausito Seniormester
06. september 2016 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kopierer min dropbox til ekstern harddisk

Hvordan kopierer jeg alle mine mapper/filer fra min dropbox over på en ekstern harddisk. Jeg bruger Macbook

Kan ikke gå via macbook da jeg ikke har nok plads

Fra dropbox til ekstern harddisk?
06. september 2016 - 14:20 #1
Hej Claus,

Så du har ikke mulighed for at synkronisere med Mac'en og derefter kopiere filerne til din eksterne harddisk?

Så er den eneste muligheden vel kun at downloade direkte fra Dropbox.com
https://www.dropbox.com/en/help/49
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. september 2016 - 14:35 #2
USB-stick?
Avatar billede clausito Seniormester
06. september 2016 - 15:23 #3
jeg vil bruge en ekstern harddisk på 1TB. Ser ikke ud til jeg kan downloade alle mapper på én gang. Der er vist noget om man kan skifte sin dropbox til andet drive? Og så kan man overføre

Må kigge lidt nærmere
06. september 2016 - 15:36 #4
#3

Jeg er ikke helt sikker på dit problem og spørgsmål.

Vil du bare tage en lokal backup eller vil du ændre Dropbox lokationen fra din computer til din harddisk?

Dropbox > Preferences > Account > Move
https://www.dropbox.com/en/help/89
Avatar billede clausito Seniormester
06. september 2016 - 16:32 #5
Kan godt se jeg roder i det

Jeg vil gerne ha en kopi af mine nuværende mapper i dropbox (ca 600GB) ned på en
ekstern harddisk. De skal stadig ligge i dropbox. Det er primært foto
Jeg vil gerne "arbejde" lidt med de forskellige foto/mapper og for mig er det mere håndterbart fra en ekstern harddisk. Bedre overblik

Alle mapper/filer i dropbox skal i kopi til den eksterne harddisk. Bevares stadig  i Dropbox.

Ligger forskellige forslag på nettet, men det virker også rodet
06. september 2016 - 17:04 #6
#5

Installer Dropbox på min Mac og vælg at den skal bruge din harddisk som synkroniseringsmappe. Så begynder Dropbox at downloade det hele ned på min harddisk.
06. september 2016 - 17:08 #7
Så fylder selve Dropbox programmet kun på din computer mens al dit Dropbox indhold fylder på min harddisk.
Husk at Dropbox "bare" er synkroniserings-software. :-)
Avatar billede clausito Seniormester
06. september 2016 - 19:17 #8
Det lyder som selv Claus kan finde ud af - tak
Avatar billede Kimmik Novice
03. september 2020 - 11:12 #9
Jeg har et andet problem, som dog er lidt i familie med dette emne. Jeg fandt ud af downloade alle fotos fra Dropbox til en ekstern harddisk. Årsagen var, at jeg gerne ville ud af Dropbox og anvende Apples fotoapp i stedet for at spare penge. På min PC har jeg en mappe i stifinder med fotoapp'en, der indeholder andre fotos m.v. end dem fra Dropbox.
Nu vil jeg gerne overføre alle fotos fra den eksterne harddisk til Apples  fotoapp på PC'en, men får besked om, at min computer ikke har plads nok.
Jeg tænker:
* Kan jeg slette alt i fotoapp'en, fordi det hele nu ligger i skyen?
* Kan jeg overføre fra den eksterne harddisk "i bidder" til app'en?
Hvordan pokker kommer jeg videre? På forhånd mange tak.

PS: Håber, jeg har forklaret problemet godt nok..  :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. september 2020 - 11:26 #10
#9
Du får nok mere response ved at oprette en ny tråd. Denne tråd er over 4 år gammel.
Avatar billede Kimmik Novice
03. september 2020 - 11:40 #11
Tak, Michael :-)
Der er hermed gjort.. Go' dag. Vh. Kim