Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2024 - 16:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen, der kender "Avast One Essential" (Gratis) ? - Eller andre gratis ?

Er der nogen, der kender "Avast One Essential" (Gratis) ?
- Eller andre gratis og gode Anti-Virus programmer ?
*
Jeg så, tilfældigt en omtale af  "Avast One Essential" (Gratis).
(Husker ikke hvor, men den fik rigtig god omtale.)
*
Jeg står måske / måske ikke og vil alskaffe gratis anti-virus ---
(Som sagt : Måske).
*
Har Norton til Maj måned. - 2 måneder endnu. Jeg er godt tilfreds med Norton.
- Men den er blevet lidt dyr (måske) ?
*
Med Venlig Hilsen, samt god Tirsdag - Fra Jørn ....
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2024 - 17:47 #1
Jeg synes Avast var lidt tung - muligvis god, men jeg har heller ikke haft vira efter jeg skiftede, så den er lige så god som andre.
Jeg er selv på Windows Defender (de seneste år) - ud fra, at Microsoft selv bruger den, og at den er gratis. Der er en lille ups i den - når du starter pc, så gå ind på indstillinger, og kør windows update. Update kører automatisk alle opdateringer lige undtagen dem til defender (ikke programmet, men nyeste virusfiler), som den kun tager ind i mellem. Du kan sikkert lave et script til det.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2024 - 18:53 #2
Tak, Claes57 ...
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2024 - 19:21 #3
Claes57. Som Defender bruger skulle du måske lige kigge på video her der måske kan gøre Defender en bedre beskyttelse: https://www.youtube.com/watch?v=ofJdpvzJK9g&t=46s

Jørn synes du den er dyr? https://www.productkeys.dk/?s=Norton&post_type=product&product_cat=0
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2024 - 19:38 #4
Tak, 220661 - Nej - Disse er ikke dyre !
*
Jeg har haft Norton i et par år. Første gang kostede den mindre i EL-Giganten.
2. Gang var der et tilbud på 400 kr. (Samme abonnement).
Hvis jeg vil fornyr Norton koster det nu 850 kr.
*
Jeg ved ikke om man kan gå over til en billig løsning, når man har et fast abonnement, som jeg har (Indtil videre)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2024 - 19:39 #5
Som gratis kender jeg Bitdefender, som jeg har brugt i flere år.
Fra start af var Microsoft Defender noget skrammel, så jeg er ikke kommet hen på den selvom den nu næsten er fuldt på højde med de andre gratis alternativer. Med den nye app til Defender kan man tilkoble flere muligheder for at øge beskyttelsen. Og det vil gøre den bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2024 - 19:42 #6
#4 Jeg kender ikke den procedure.
850kr er dyrt synes jeg.
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. marts 2024 - 21:15 #7
Avast One Essential er efter min mening en god, og gratis løsning.
Har fået rigtig god omtale i "Komputer for alle" Bruger den selv.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. marts 2024 - 21:42 #8
Tak for jeres svar - Jeg kigger på det -
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
13. marts 2024 - 10:19 #9
Tak til jer alle -
Vil vurderer, hvad jeg gør, senere - Har Norton til midt i Maj ....
Så jeg har god tid til at tænke ....
Men : T@K !