Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. april 2024 - 18:56 Der er 11 kommentarer

Konfigurering af Anti malware med Windows 11 Defender

Hej.

Jeg skal have konfigureret Defender

til at scanne filer og eksterne enheder (fx USB-nøgler) automatisk, når de indsættes

til at lave en fuld systemscanning én gang
om ugen?

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede valby Ekspert
23. april 2024 - 19:36 #1
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. april 2024 - 20:10 #2
Tak, Valby, close, og meget kører på Windows 10. Mit problem er, at det skal køre automatisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2024 - 21:58 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2024 - 22:01 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2024 - 22:03 #5
Jeg bruger ikke selv Defender men Bitdefender Free. Den scanner automatisk.
Der findes også et værktøj til Defender der gør den bedre. Måske der i det er en indstilling til dette i denne app. Kigger lidt senere på det. Nu er det 2 halvleg i fodbold der skal bruges tid på.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2024 - 22:41 #6
Jeg bruger selv Defender på en Windows 11 test pc. har jeg denne app tilknyttet antivirusprogrammet. Den forbedrer Defender på mange områder.
https://www.defenderui.com/
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. april 2024 - 09:10 #7
Tak for info - det prøver jeg ved lejlighed. Ville nu gerne klare det med Defender alene.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2024 - 09:24 #8
#7 Defender har bare ikke de muligheder i dens indstillinger direkte (skrabet brugerflade). Måske også derfor jeg stadig bruger et 3 part AV program.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. april 2024 - 13:16 #9
#7 - det ser ikke umiddelbart ud til, at defenderUI kan sættes til automatisk scanning en gang om ugen?
Well, jeg har spurgt dem, så jeg håber, at de svarer :-)
Jeg har også spurgt, om man kan installere det, konfigurere Defender med det, og afinstallere det igen.
Måske kender du nogle af svarene?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2024 - 14:40 #10
#9 Jeg tror måske du kommer længst med det du ønsker med #3 og #4.
Jeg havde selv min Windows 11 åben i går aftes med DefenderUi på  og her satte en usb i. Jeg så ikke nogen prompt på om den scannes eller ej. så om den scanner i baggrunden uden at prompte det ved jeg ikke.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
27. april 2024 - 17:02 #11
Tak, jeg har fået nogle gode hints, som jeg går videre med. Vender tilbage med løsning.