Avatar billede EuroSiti Praktikant
11. september 2016 - 21:43 Der er 8 kommentarer

Er blevet reduceret til praktikant uden historik pga. case-sensitivt brugernavn

Jeg har en brugerprofil (eurositi), som jeg har deltaget på Eksperten med siden 2009. Af uransagelige årsager blev jeg for et par uger siden bedt om at opdatere mine profiloplysninger på Eksperten.dk.

Jeg rettede da mit brugernavn til "EuroSiti", hvilket åbenbart medførte, at en helt ny (nulstillet) konto blev oprettet på baggrund af mit eksisterende login. Jeg ændrede ingen andre oplysninger (mailadresse, password osv. er den samme) Resultatet er dog også mystisk, idet oprettelsestidspunktet er angivet til 2013. Det giver slet ingen mening.

Jeg kan nu ikke længere tilgå min "gamle" profil, og jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg kontakter Eksperten for at få direkte hjælp til at genskabe min rigtige konto.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2016 - 21:58 #1
vi har allesammen fået nye nulstillede profiler
du har ingen point, du er praktikant. sådan er det bare. :)
Avatar billede Slater Ekspert
11. september 2016 - 22:03 #2
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. september 2016 - 22:07 #3
Hmm. Som de andre skriver så er alle nulstillet.

Men derfor burde du stadig have historikken fra dine tidligere spørgsmål / svar med dig.

Vi kigger lige på det...
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2016 - 01:39 #4
Brugernavne boer ikke vaere case sensitive.
Avatar billede Slater Ekspert
12. september 2016 - 08:29 #5
Har ikke noget med case sensitivity at gøre. Jeg skiftede mit brugernavn fuldstændig, og jeg har min historik med.
Avatar billede eurositi Ekspert
12. september 2016 - 16:06 #6
Min nye praktikant-profil lader til at være forsvundet igen. Jeg kommer nu igen ind med min gamle "eurositi" profil... Vil forsøge at undersøge, om problemet opstår igen, når jeg opdaterer mit brugernavn.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2016 - 16:13 #7
Saa er det tilladt med to brugernavne som kun er forskellige i case.

EuroSiti er 218783
eurositi er 179148

Ikke hensigtsmaessigt efter min mening.

Taenk f.eks. hvis nogen opretter Lars_ComputerWorld!

:-)
Avatar billede Slater Ekspert
12. september 2016 - 16:17 #8
#7: I det tilfælde ville det være en større risiko, hvis nogen kaldte sig f.eks. "lars_computerworId" (bemærk det sidste L er et stort "i"), og det vil case insensitivity alligevel ikke fange - der skal et menneske ind over.

Jeg kunne forestille mig, at man bliver banned/bedt om at skifte navn, hvis man på nogen måde antyder at være admin eller ansat hos CW uden at være det.

Det sagt, så er det ret standard i databaser at strenge er case insensitive, og jeg vil også umiddelbart mene, de bør være det i brugernavne. Bare ikke den store risiko, som jeg ser det, så længe det er konsistent. Folk kan altid komme til at hedde noget enslydende.