Avatar billede Gainer Praktikant
08. november 2023 - 18:24 Der er 8 kommentarer

Min pc starter ikke helt op

Hey folkens. Har et problem med min stationær computer, med at når jeg tænder op for den, så kører alle blæserne, samt lysene virker.. men efter 5-10 sekunder så slukker den igen.

Har fjernet alt støv, prøvet at tage stikkene ud og ind og skifte strømkabler.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2023 - 18:51 #1
Kommer der billede på?
Hvis ikke kan din pc bruge intern grafik?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2023 - 18:53 #2
Har du forsøgt at pille bios batteri fra samt 230 volt og holde start knap nede i 30 sekunder. Genmontere batteri og strøm og så prøve at starte pc op?
Avatar billede Gainer Praktikant
08. november 2023 - 19:13 #3
Har gjort hvad du skrev anden gang. Men der kommer ingen billede på skærmen, kun lige et lille glimt.
Avatar billede Gainer Praktikant
08. november 2023 - 19:13 #4
Forstår dog ikke hvad intern grafik er
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2023 - 20:49 #5
Intern grafik ligger typisk på cpu. Du kan se om bundkort har mulighef for det ved at se om der er tilslutning for skærm også på bundkort. Men selve cpu skal understøtte det.
Avatar billede valby Ekspert
09. november 2023 - 00:19 #6
Hvis du har mere end 1 ramblok, så prøv, at tage en ud på skift.
Avatar billede Langhår Praktikant
09. november 2023 - 06:52 #7
Kan du komme i bios?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2023 - 12:38 #8
Prøv at pille ikke nødvendige enheder fra som ikke er nødvendig for boot.
Det kan være følgende:
Ekstra harddisk som er data disk
Dvd drev
Alle Ram på nær en der kan skiftes med.
Og til sidst din system disk hvis ovenstående ikke ændre på noget.
Bios burde give der en sort skærm og fortælle du skal tilslutte en bootbar disk
Fjern også USB diske og pinde fra pc.