Avatar billede Stigers Juniormester
05. marts 2024 - 16:56 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Praktikant?

Hvordan faen kan man blive praktikant når man har været på eksperten i 26 år????
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
05. marts 2024 - 17:08 #1
Du er da trods alt ikke "nybegynder" ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2024 - 17:11 #2
De "titler" tildeles udfra aktivitetsniveau - vistnok aktivitetsniveau siden pointsystemet blev afskaffet.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2024 - 17:14 #3
#0

Men du må have haft flere konti.

Den der er fra 2006 og med ret lav aktivitet.

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/78552 som jeg formoder også er dig er fra 2001 og med et højere aktivitetsniveau (specielt back in the days). Og har da også "titel" af seniormester.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2024 - 17:38 #4
John i mine øjne er du nu en ekspert, og ikke seniormester ;-)
Avatar billede Stigers Juniormester
05. marts 2024 - 19:36 #5
Tak alle sammen :)
Ja min helt gamle bruger er fra 2001 men jeg har tilsyneladende mistet adgangen :(
Lagde ikke mærke til at denne blot hed stigers og ikke johnstigers :/
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2024 - 19:43 #6
SÅ kom jeg sgu i tanke om hvilken mail jeg havde brugt!
Alt er som det skal være, så tror jeg lukker Stigers profilen ned :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2024 - 19:47 #7
Der er ret stille på E nu om dage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2024 - 20:15 #8
Ja desværre :(
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2024 - 20:49 #9
Ja meget stille. Siden 2019 har jeg primært været på et par FB grupper.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2024 - 01:22 #10
Jeg hænger lidt ud på usenet, LinkedIn og newz.dk !
Avatar billede nopsen Ekspert
06. marts 2024 - 02:17 #11
bare en kommentar til "stilheden"
nu er experten vel som hovedformål ikke sat i verden for at være et socialt samlingspunkt, selvom nogen netop bruger det som sådan, hvilket kan larme unødigt.
Avatar billede nopsen Ekspert
06. marts 2024 - 02:20 #12
eksperten sku der stå :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2024 - 02:34 #13
Korrekt. Ideen med Eksperten er ikke hyggesnak men hjælp til IT problemer.

Men antallet af spørgsmål er meget lavt idag sammenlignet med f.eks. midt i 00'erne.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. marts 2024 - 08:56 #14
Ændringen til "den nye eksperten" gjorde ikke godt for siden.
Der er mistet mange gode hjælpere ved dette.
Siden her blev mere en reklamesøjle end et it forum.
Guides blev fjernet, og alt det arbejde der var lavet gennem mange år, af rigtig dygtige hjælpere  blev bare skrottet, og lagt som pdf filer.
Jeg synes det var en hensynsløs gerning de gjorde dette.
Denne del skulle have fortsat.
På de sidste 4-5 år har det der spørges ind til også ændret sig en del. Vi ser ikke mange Windows systemrelaterede spørgsmål længere.
Der er i dag en del Excel spørgsmål, og spørgsmål der kun har til formål at man klikker på links.
Og så er der den "frie debat" som i mange tilfælde blot er for at finde oplysninger man selv kunne have fundet, hvis man gad og bruge lidt tid på det. Og det er ikke it relaterede spørgsmål jeg her beskriver.
Sidst men ikke mindst så føler jeg at mange  spørgere er ligeglade med de hjælpere der trofast har hjulpet dem.
Jeg har i mange tilfælde set at flere har budt ind med gode forslag til løsning. Men spørgerne forbliver tavse.
Følelsen er at de  bruger løsningen og "glemmer" at sige tak og lukke tråden med de løsninger der hjalp dem. Det er ikke motiverende at opleve dette.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2024 - 16:50 #15
#11
Fuldstændig enig!
Mange af os hænger sgu nok bare lidt fast i de "gode gamle dage" her på Eksperten hvor brugerne og hjælpen blev værdsat og påskønnet 🙂