Avatar billede jens_r Novice
22. september 2016 - 11:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se wifi netværk på Dell bærbar

Hej eksperter

Mit problem: Jeg kan ikke se det trådløse netværk fra min router, så jeg kan gå på nettet.

En macbook kan godt logge på det trådløse netværk og hvis jeg bruger LAN kabel kan min bærbare også godt gå på nettet. Så routeren virker.

Det der driller mig meget er, at jeg godt kan se mine naboers trådløse netværk, bare ikke mit eget. Der er forholdsvist langt hen til nærmeste nabo, så signalet fra andre routere er ikke så kraftigt, at det generer i min lejlighed. Jeg har alligevel prøvet alle kanaler på routeren, uden det forandrede noget.

Jeg har prøvet at slette alle netværkskort i enhedshåndtering på den bærbare. Windows installerede alle kortene igen, problemet vedbliver.

Den bærbare er en Dell med Windows 7.

Jeg plejer at være god til at løse PC problemer, men den her forstår jeg ikke. Hvis netværkskortet var gået i stykker, burde det ikke virke med LAN kabel og hvis wifi-delen var i stykker, burde jeg ikke kunne se mine naboers netværk.

Nogle idéer til næste skridt i fejlsøgningen?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. september 2016 - 11:30 #1
har du slået ssid-broadcasting fra på router? opret forbindelsen manuelt (via kontrolpanel, netværk og delingscenter). Tast navn og kode, og husk at sætte hak i 'start automatisk' og 'opret forbindelse selvom netværket ikke anvender broadcasting'.
Avatar billede Nina Forsker
22. september 2016 - 11:34 #2
Hej Jens, hvis du har afinstalleret og installeret alle drivers igen, ville jeg foreslå evt. at resette routeren, dog tror jeg ikke rigtig det gør det store, men prøv det alligevel og se om det gør nogen ændring.

Evt. kunne det være windows 7.

Har du andre enheder f.eks mobiler eller tablets der kan gå på wifi'et?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2016 - 12:14 #3
Kunne det tænkes, at din router sender signalet på 5 ghz, og din pc kun kan se 2.4ghz?
I så fald ville det give mening, idet du kan se dine naboers netværk.
Avatar billede Cooper Webdesign Juniormester
22. september 2016 - 15:32 #4
Det kan også være de-aktiveret på din laptop. Se Dell's brugermanual for at aktivere wifi.
Avatar billede jens_r Novice
22. september 2016 - 18:20 #5
Tak for svarene!

Jeg har lige prøvet at nulstille routeren og det virkede sørme. Så jeg er på nettet igen og problemet er løst.

Så tak for hjælpen!