Avatar billede Micklar Novice
08. marts 2024 - 13:39 Der er 19 kommentarer

Wifi siger ingen forbindelse efter 10-20 sekunder

Hej, jeg har et problem med min PC, hvor den bliver "smidt af" efter 10-20 sekunder. PC'en står stadig som forbundet til netværket men blot at der ikke er forbindelse. Når jeg bruger Windows' diagnosticeringsværktøj så siger den at "standardgatewayen ikke er tilstrækkelig".
Jeg har prøvet at fjerne enheden i "Enhedshåndtering" og jeg har prøvet at downloade drivers fra producenten direkte. derudover har jeg også prøvet /release og /renew kommandoerne i kommandoprompt.
PC'en er en stationær som er bygget selv hvori der er en PCI-E wifi adapter fra Asus (PCE-ac51).
Jeg har også kontaktet min internetudbyder som har ændret indstillinger flere gange men det virker stadig ikke.

Er der nogen som kan hjælpe med en løsning? :)
Avatar billede Micklar Novice
08. marts 2024 - 13:40 #1
*tilgængelig
Ikke tilstrækkelig
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2024 - 13:52 #2
Sætte din stationær til en højere ydelse i strømstyringen.
Gå i enhedshåndteringen og finde dit netkort og der deaktivere at Windows må lukke for enheden.
Deaktivere hurtigstart også i strømstyring så din pc starter på en frisk loadet driver.
Se om der er en nyere driver til wifi hardwaren hvis muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2024 - 14:12 #3
Driver her https://www.asus.com/networking-iot-servers/adapters/all-series/pce-ac51/helpdesk_download?model2Name=PCE-AC51
Tjek i enhedshåndteringen hvilken version og dato din driver har.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2024 - 14:14 #4
Kører du kablet eller Trådløs?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2024 - 14:17 #5
Poko1 jeg forstår det er en wifi adapter fra Asus han bruger??
Avatar billede poko1 Ekspert
08. marts 2024 - 14:20 #6
#5 Ok!
#1 se dette: Om det kører?
https://ibb.co/zbMLzjN
Avatar billede Micklar Novice
08. marts 2024 - 16:14 #7
220661, jeg har været inde i enhedsstyringen og unticket den boks hvor den må slukke pga strømbesparing, men det virker stadig ikke.

Poko1, jeg kører kun trådløst. Hvis jeg forstår dit billede korrekt er det så ikke bare at slå wifi fra og til igen? I så fald så har jeg prøvet det men det virker ikke.
Avatar billede Micklar Novice
08. marts 2024 - 16:21 #8
Jeg kører på windows 10 forresten
Avatar billede Micklar Novice
08. marts 2024 - 16:25 #9
#3 driverversionen er den nyeste 2024.0.4.208 version, men datoen er 26-05-2019 hvor den på asus side står som 21/10/2019. ved ikke om det har noget med noget at gøre
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2024 - 16:56 #10
Hvis driverversion nummer du har på pc som på nettet er det samme tænker jeg ikke der er forskel.
Prøv at trykke på start og her genstarte computeren. Opretholder den så forbindelsen.
Hvis den gør dette, ville jeg deaktivere hurtigstart i strømstyringen.
Avatar billede Micklar Novice
09. marts 2024 - 08:28 #11
Jeg har prøvet at deaktivere hurtigstart, men problemet fortsætter.
Nu går der dog længere tid hvor browseren siger at der ikke er forbindelse til internettet, før selve wifi'et siger at der ikke er forbindelse.
Avatar billede Micklar Novice
09. marts 2024 - 08:31 #12
Det skal også nævnes at jeg har prøvet at forbinde til min nabos Wifi, som den fint kører på uden problemer. Ved heller ikke om det har relevans men har to Tenda Nova MW5 wifi-forstærkere tilsluttet min router, men med alle andre devices virker det fint og de kommer på nettet uden problemer
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 09:52 #13
Har du sat pc til høj ydelse i strømstyring? Du kører sikkert på balanceret ydelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 09:54 #14
#12 og den forbliver på nabo netværket uden problemer?
Hvis dette er tilfældet er det jo din router der lukker dig ud
Avatar billede poko1 Ekspert
09. marts 2024 - 12:51 #15
#14 Samme mistanke herfra!
Avatar billede Micklar Novice
09. marts 2024 - 18:41 #16
#14 hvordan fikser jeg det?
Jeg fik en ny router sendt af min internetudbyder men efter jeg har skiftet routeren er problemet nu blevet konstant istedet for de 10-20 sekunders internetadgang jeg havde før
Avatar billede Micklar Novice
09. marts 2024 - 18:44 #17
#13 har prøvet at sætte den i høj ydelse, men det ændrer ikke noget
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2024 - 19:51 #18
Har du svagt signal til din router fra der hvor du sidder til egen wifi og bedre signal til nabo?
Wifi kører normalt på både 2.4 ghz og også 5 ghz. På mobil kan du se hvor kraftigt signalet er.
Avatar billede Micklar Novice
10. marts 2024 - 13:33 #19
Nej den står som at der er rigtig godt signal og signalet er bedre til egen wifi end naboens