Avatar billede Jørgen Novice
15. februar 2024 - 16:32 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Netværksforbindelse mellem to huse

Mit fiber kommer ind i mit ene hus og et ubiquiti access point er installeret og dækker huset fint. Nu vil jeg fra en switch (tænker jeg) videreføre denne forbindelse til mit andet hus - en afstand på 30 m, som jeg vil føre gennem et tomrør, som desværre nok ligger lidt tæt op af mit el-kabel. Hvordan sikrer jeg bedst en hurtig forbindelse i hus 2. Mit fibernet er på 1000 MB, så det er tilstrækkeligt hurtigt. På forhånd tak 👍🇩🇰
Avatar billede ebea Ekspert
15. februar 2024 - 16:50 #1
Når du har en switch allerede, så forbind et Cat 6 eller 7 til den, og træk det gennem røret til det andet hus, og sæt en lille swith, ellet Mesh punkt op der. Så har du fuld speed mellem husene.
Avatar billede Jørgen Novice
15. februar 2024 - 17:19 #2
Mange tak - det lyder meget overkommeligt 👍
Avatar billede ebea Ekspert
15. februar 2024 - 17:45 #3
#2 - Du er velkommen ;-)
Det er det også. Og du bevarer de fulde 1000Mb (eller hvad du nu kan trække ud af linjen).