Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 15:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mon ikkedette er svindel

Jeg har lige modtaget denne mail, med et tilbud, som for mig lyder som svindel:

"19.94 EUR - Exclusive Limited Time Offer for Bitdefender!"

http://billedeupload.dk/?v=cpkMB.jpg

Hvad mener I?
Avatar billede Slater Ekspert
30. september 2016 - 16:31 #1
Umiddelbart ser det da rimelig reelt ud, men det store spørgsmål er du: bruger du Bitdefender? Har du givet dem din e-mail?

Hvis svaret på det er nej, så er det klart svindel.

Hvis svaret er ja, så bare husk regel nummer et når det kommer til e-mail-svindel: aldrig logge ind et sted, efter du har klikket på et link i en e-mail for at komme til det. Hvis stedet beder dig logge ind, så skriv selv adressen i browseren for at komme ind på siden, og log ind derfra.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 16:42 #2
OK, det jeg tænkte på er, at der ikke er noget logo og, at tonen i mailen er så overdreven positiv og smirende, at det føles underligt.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 16:54 #3
Ps.så vidt jeg husker, har jeg aldrig prøvet Bitdefender - men?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 17:00 #4
tit kan man se det, når man tjekker afsenderadressen - især hvis du googler adressen.

Men jo, det er svært at se ved denne mail
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2016 - 17:08 #5
Uden at vide om dette kan være grunden.
Har du på et tidspunkt brugt nogle tilbud herfra?
http://e-gear.dk/sikkerhed/antivirus-software.html
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 17:20 #6
Jeg har været inde på adressen og umiddelbart ser det rigtigt ud. Men det gør det jo når det er de dygtige svindlere.
Produkterne på den side er meget nedsat i pris.
Det stærkeste eksempel er en nedsættelse fra 69.95 euro til 19.94 euro en rabat på 50 euro = 372 Kr. Går man ind på den officielle side er rabat prisen 45 euro. Altså mere end det dobbelte. Jeg ved ikke hvad jeg skal tro, men tak for dit indlæg :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 17:22 #7
#5 Ja jeg har købt Kaspersky der.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 17:45 #8
Jeg kommer  tanke om, at i det firma købte jeg engang et antivirusprogram, som af en eller anden grund ikke kunne køre på min computer. Jeg gad ikke slås med det og droppede det. Det kan have været Bitdefender. Men det er lang tid siden, for jeg købte i stedet Panda og senere endnu Kaspersky.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2016 - 17:51 #9
Ja måske. Kan godt huske du beskrev i anden tråd at du havde købt program der. Kunne blot ikke huske hvilket. Men prisen for den billigere antivirus er måske at de skal fortælle hvem de sælger til? Og derfra kommer måske sporingen til dig.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2016 - 18:55 #10
Tjaa, hvem ved :-) Jeg sparede nu meget på både Panda og Kaspersky. Men jeg købte også Acronis der og det var ikke så heldigt. Først havde jeg en masse rod med at få programmet registreret, og bagefter opdagede jeg, at besparelsen var lille.
Jeg vil nu gerne handle der igen, jeg skal bare først undersøge, hvad det koster hos den originale forhandler :-)