Avatar billede Novice-1 Seniormester
08. februar 2024 - 17:15 Der er 5 kommentarer

I facebok kommer efterhånden konstant samme reklame/ annonce op

men i skiftende forklædninger, med misbrug af  forskellige personers navne
der opfordre en til  at indskyde et par tusinde kr og med garanti få flere penge tilbage
  mon det kun er mig der  ser "annoncen" og efterhånden hele tiden!?

og har  der sneget sig noget ind på min pc, så det er grunden til at jeg ser den så ofte
og i så fald,  hvordan slipper jeg af med  den / dem
eller skal jeg søge hjælp i et andet fora

nåh, må bekende at jeg har kopieret nogen af annoncerne til min egen pc
  hvilket givetvis var dumt
  MEN var med tanke på at sende kopier til de misbrugte, måske også firmaer det er gået ud over  etc.

har win 10  64 bit og  fulde version af Eset, og rydder med mellemrum op  ccleaner, den smule det forslår
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2024 - 08:52 #1
hvis du interagerer med noget på fb, så fodres du med mere af det samme.
Hvorfor ikke bare højreklikke på indlæg, og anmelde som spam.
Avatar billede madklub Guru
09. februar 2024 - 11:16 #2
Lev med det...
Facebook er den mest udbredte svindler-site.
Jeg har _mange_ gange meldt tydeligt falske annoncer om bitcoin og hvordan både Anders Lund Madsen og Kent Kirk Kristiansen har tjent kassen.
Det eneste der sker, er at Facebook vender tilbage 2-3 måneder senere og fortæller at de ikke kan se at der er noget galt.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
09. februar 2024 - 19:03 #3
#1 har jeg gjort, anmeldt til facebook på deres egen side, men fik så det automatsvar at jeg faldt indenfor den pågældende ""annoncørs""målgruppe
-klagede samtidig til et af de  firmaers grupper  jeg havde interageret med,
og hvis medarbejdere og gruppe var blevet misbrugt i den/ de  såkaldte annoncer
-og her i dag kom der kun annoncer op to gange i morges, en der lignede de sædvanlige,  og derudover en  anden,  der foregav  at en af de mer kendte direktører reklamerede for "samme?" pyramidespil
--borset fra sidstnævnte,  gik jeg ud fra at det var det pågældende firmas gruppe der på en eller anden måde var hacket
---men måske lå problemet et helt andet sted
pludselig var der alverden mail i min spam mappe
havde oprettet mig i en mindre gruppe,  og oprindelig  sagt ja tak til advisering i tilfælde af nye beskeder -og  nu slået funktionen fra
og nul beskeder  i spammappe i dag
nåh om det/ spam, hænger sammen med "pyramidespil" -som jeg aldrig har deltaget i -eller det de ligner!

nåh men altså, problemet ser ud til at være løst, men vil lige vente at se en dag eller to!
Avatar billede Novice-1 Seniormester
09. februar 2024 - 19:22 #4
#2 Måske har det firma jeg har klaget til, og hvis medarbejderes gode navn og rygte er blevet misbrugt muskler nok til at Facebook  ser sig nødsaget til at lytte  det/ dem,
--havde facebook været  et rent dansk firma og  menneskers gode navn og rygte blev misbrugt, -uden facebook måske vidste det
---så ville de  personer/ firmaer  der gjorde sig skyldig heri selvsagt have gjort sig skyldig i noget strafbar mod Anders Lund Madsen med flere !
Avatar billede Novice-1 Seniormester
10. februar 2024 - 10:24 #5
angående den lille gruppe jeg var blevet medlem og som jeg  havde en misanke om at de  bevidst eller ubevidst delte min mail mail adresse med andre
jævnfør det der de seneste uger var havnet i min spammappe
spekulerede over om gruppens ejer og administrator måske ligefrem tjente penge på at dele folks mail
eller havde oprettet siden på en server  hvor der ikke er  spor på sikkerheden, ikke er den nødvendige styr på sikkerheden, gætter det sidste
og synes at hjælpe når jeg fravalgte advisering