Avatar billede Jobbemax Praktikant
13. november 2016 - 20:24 Der er 5 kommentarer

Hvilket login er benyttet`?

Hej eksperter :)

Jeg har brug for at vide, hvilket login til Facebook, der er benyttet fra min computer. Jeg kender datoen og cirka-tidspunkt, hvor min computer har været benyttet. Men hvilken Facebook-profil har logget ind på sin Facebook-bruger fra min computer?

Jeg er ikke interesseret i password - KUN vide, hvilken profil er benyttet til at logge ind på det pågældende tidspunkt.

Så spørgsmålet er:
Kan jeg se en logfil eller andet, der viser, hvilken profil der er benyttet?
Der sendes jo data af sted fra min computer til Facebooks server. Det er denne data (ikke password), jeg er interesseret i for at se brugernavnet/emailadressen.

Styresystemet er Windows 7.

Håber på et hurtigt brugbart svar, da min computer har været anvendt til chikane.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jobbe.
Avatar billede INK Ekspert
13. november 2016 - 21:26 #1
Hvordan ved du, at din computer har været anvendt?
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2016 - 23:10 #2
der efterlades muligvis cookie i internet cache, men de indeholder ingenting.
nej, du kan ikke se om claus eller lone har været logget ind
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. november 2016 - 23:26 #3
PC = Personlig Computer
Hvis man holder sig til det bliver mange mange ting simplere og lader man andre bruge sin computer risikerer man at deres gøren henføres til en. Hvis du ikke har har forberedt dig på scenariet er det nok svært at finde noget på din komputer - men du kan gå ud fra de steder der er besøgt nok indeholder en del der kan henføres til din computer - I P-adresse - MAC-adresse - og meget mere - hvis der pludselig optræder mange annoncer for røde højhælede sko eller lignende er det nok ikke tilfældigt .

Havde du forberedt dig med en key logger eller andet overvågning kunne du nok finde en del. Det her er ligesom med backup og forsikringer - man skal helst agere før behovet opstår.
Avatar billede hjolsen Ekspert
14. november 2016 - 05:11 #4
Du kan muligvis se lidt med denne : http://www.nirsoft.net/utils/browsing_history_view.html
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. november 2016 - 09:08 #5
#4 - den viser dig kun den brugerprofil, der har været logget på PC'en med ved den aktuelle browser-session; du kan ikke læse user-ID ud af session-strengen til FaceBook.

Med mindre du på forhånd opsætter tredjeparts-software til at logge det, så er der ikke noget konkret at komme efter. Du kan ikke gøre det på bagkant.