Avatar billede petersen Novice
26. november 2016 - 22:40 Der er 2 kommentarer

Powerpassword

Hvordan slipper jeg af med powerpassword ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2016 - 07:42 #1
Du taster det ind, og med det samme går du ind i bios og annullerer at bruge det.
Har du ikke koden kan du prøve at fjerne det lille batteri der sidder på bundkortet i 15 minutter. Tryk gerne på start knappen et par gange så strømmen på bundkortet forsvinder. Isæt batteri igen, og power password skulle gerne være væk.
Er det en bærbar hvor det er svært at fjerne bios batteri, så kunne du prøve at taste den kode ind i feltet på denne side når du får den 5 cifrede fejlkode:
https://bios-pw.org/
Det er muligt du skal prøve et par gange. Jeg fik åbnet en bærbar i 3 forsøg på denne måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. november 2016 - 07:43 #2
PS Huske ingen strøm på når du piller inde i computeren.