Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 10:22 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

windows 10 på MAC

hej jeg har en Macbook pro som ikke kunne starte os x op har prøvet fabriksindstillinger CMD + R? nede under opstart. men dur ikke og de har haft en tekniker men han komme ikke nu jeg prøvet windows 10 jeg boote fra windows 10 usb og kommer ind :) men når jeg skal vælge den partition som windows skal på klikker formater/slet og så skriver den at partition ikke er i gpt disk ses her https://billedeupload.dk/?v=y8Ww.jpg har jeg set det før på en asus fra 8 til 7 men kan ikke huske hva jeg lige gøre ??? håber der er en som kan hjælpe mig
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. januar 2017 - 10:45 #1
For at installere windows pa mac skal du bruge bootcamp :
https://support.apple.com/da-dk/HT201468
- og det vil så sige at MAC-os skal virke :
https://support.apple.com/da-dk/HT204904

- og så lige win 10 kræver mindst 20-30 GB plads ....din HD er på 40 gb.....
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 10:57 #2
kan man så slette osx derfter og fylle windows disken ud
Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 11:03 #3
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 11:06 #4
Nina dur det også på et mac keyboard ?
Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 11:23 #5
#4 Det jeg godt nok ikke sikker på, jeg prøvede at finde nogle guides men alle viser at de er inde på os x inden de installere Windows.

https://www.youtube.com/watch?v=z6-FLbfHhwk

Måske er din eneste mulighed at installere os x på din Mac igen eller få den til en tekniker.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 11:31 #6
med den cmd(Kommandoprompt) man kan får op i windows setup ved at klikke på ved ikke om det er F7 eller F10 ?`hvor man kan skrive diskpart og list disk ? også formater den den der fra ?
Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 11:33 #7
Ifølge guiden står der F10. Men det kan være anderledes ved Mac så du kan vel prøve dig frem.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 11:35 #8
ok ved kan man få driver til mac i windows ?
Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 11:37 #9
#8 Yes ifølge den der youtube video jeg linkede, der installerede han drivers efterfølgene. Tror det hed bootcamp eller noget i den stil.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 11:39 #10
ok :) men bootcamp dur kun til et os som køre ?
Avatar billede Nina Forsker
11. januar 2017 - 11:50 #11
Avatar billede INK Ekspert
11. januar 2017 - 12:43 #12
Det er åbenbart en meget lille disk du har. Hvad er den præcise specifikation af din MacBook Pro? Årgang mv.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 12:52 #13
#11 drivethelife det koster

pas  kikker lige når jeg kommer hjem

men der er bare  at få disken format så windows kan se den
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2017 - 12:54 #14
jeg kan  godt komme ind i Utilities men hvad format skal disk være MS-dos http://cdn.osxdaily.com/wp-content/uploads/2012/01/format-to-filesystem-mac.jpg  ?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2017 - 13:15 #15
har fåde windows på men kan ikke få net på hvad heder netkoret på mac
Avatar billede INK Ekspert
19. januar 2017 - 16:50 #16
Du kan søge på specifikationen på nettet. Med angivelse af det modelnummer du finder på din Mac.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2017 - 19:19 #17
jeg fik mac på igen