Avatar billede m_bold Praktikant
11. januar 2017 - 20:38 Der er 12 kommentarer

Laptop vil pludselig ikke på wifi

Hej

Jeg har en Lenovo thinkpad som pludselig ikke vil connecte til min linksys EA2700 router mere. Det har fungeret fint i flere år men kan nu ikke danne forbindelse til routeren længere. Den kan se den, men ikke forbinde.

Laptopen kan godt connecte til andre netværk. Og andre enheder kan fint connecte til routeren.

Jeg har genstartet og nulstillet routeren uden held. Har også fjernet al sikkerhed på routeren men den vil stadig ikke lave forbindelsen.

Hvad kan være sket? Og hvordan kan det fikses?

Mvh Morten
Avatar billede INK Ekspert
11. januar 2017 - 21:08 #1
Prøv at gå i kontrolpanel og enhedsindstilling. Find dit WiFi kort og slet det. Genstart PC´en og den geninstallerer hardwaren. Derefter logger du på. Det plejer at løse problemet. Der er mange andre metoder, så meld tilbage om det løser problemet.
Avatar billede m_bold Praktikant
11. januar 2017 - 21:53 #2
Hej ink
Det er hermed forsøgt men uden held. Den skriver stadig bare "forbindelse til dette netværk kan ikke oprettes"
Avatar billede INK Ekspert
11. januar 2017 - 22:21 #3
Avatar billede m_bold Praktikant
11. januar 2017 - 22:33 #4
Der var desværre heller ikke noget der virkede :(
Avatar billede INK Ekspert
12. januar 2017 - 11:55 #5
Uvanga har flg. forslag i dette link, har du prøvet det?
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014604?k=8243319

Når din pc kan gå på andre netværk og andre enheder kan gå på din router, så lyder det som om lige netop din pc er blacklistet på din router? Men det kan vel ikke være tilfældet efter dine nulstillinger af routeren. Hvad med en kablet forbindelse, kan den så?
Avatar billede m_bold Praktikant
12. januar 2017 - 20:15 #6
Nej. Jeg har haft access pointet nulstillet og konfigureret helt forfra. Når jeg sætter kablet i så kommer jeg fint på, så kan ikke være blacklistet.
Avatar billede INK Ekspert
12. januar 2017 - 20:38 #7
Min fantasi rækker desværre ikke længere.
Avatar billede m_bold Praktikant
17. januar 2017 - 20:23 #8
Hej igen.

Jeg reinstallerede nu pc'en og havde fortsat samme problem og kan dermed indsnævre problematikken til Cisco access pointet.
Jeg fandt reset knappen bagpå og trykkede på den med en kuglepen. Nu kan jeg faktisk komme på AP'et.

Men hastigheden er dræbende - 1Mbit/s download på pc'en. Via min iphone har jeg 53Mbit/s. Kan vi kloge os på, hvad det kan skyldes?
Avatar billede INK Ekspert
17. januar 2017 - 22:05 #9
I dit indledende spm. nævner du en Linksys EA2700 router. Nu nævner du et Cisco access point? Hvordan ser dit netværk ud? Er der flere enheder?
Avatar billede m_bold Praktikant
18. januar 2017 - 07:42 #10
Beklager forvirringen. Det er den samme enhed: http://images.pricerunner.com/product/image/1553972262/Linksys-EA2700.jpg
Avatar billede INK Ekspert
18. januar 2017 - 10:27 #11
Ok, jeg blev bare forvirret.
Hvis du slavisk følger reset (15 sek) og installation som anført i denne manual, så skal det jo virke.
Kan din iPhone på samme trådløse netværk opnå den anførte hastighed, ligesom din pc i kablet tilstand kan, så er det jo ikke routeren ( du har slået iphone mobilnet fra?, så det ikke kan være en falsk kombineret måling?)
Kan din pc køre trådløst på andre wifi netværk med korrekt hastighed? Ellers kunne det være driveren til det trådløse netværkskort i pc' en.

http://downloads.linksys.com/downloads/userguide/EA-Series_UG_Full_3425-00125D_EN_FR-CA_Web.pdf

Hvis alt er korrekt, så må jeg desværre gentage #7  ;-(
Avatar billede Bjarke Novice
29. januar 2017 - 19:04 #12
Er du kommet nogle steder i processen? Jeg har et problem der lyder til at minde om dit..