Avatar billede sorenzoo Juniormester
18. januar 2017 - 07:59 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Opgraderede til Windows 10 gratis men mangler nu licens?

Jeg opgraderede til windows 10 mens det var gratis, og min maskine er født med Windows 7 Pro. Nu skal jeg så ha ny harddisk da den er nærmest død, men skal jeg tilbage til windows 7, eller har den lagret noget info om den pc er opgraderet til windows 10 eller hvad..?
Tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2017 - 08:04 #1
Du skal blot installere win 10 hvis blot den har været aktiveret før!
du kører blot igennem og du behøver ikke at indsætte andet end dit navn. Hop registrerings nummer over.
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. januar 2017 - 09:45 #2
Du skal naturligvis installere samme udgave af Win10 som du oprindeligt opgraderede til, altså Windows 10 Pro (32bit eller 64 bit).
Du kan efterfølgende risikere, at din aktivering bliver afvist, da større ændringer i hardware kan bevirke, at Microsoft ikke kan genkende maskinen, som en der er godkendt.
Det kan du komme uden om, ved at kontakte Microsoft Danmark, og forklare problemet, så klarer de det sikkert.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2017 - 10:04 #3