Bøvl lige fra starten: Politiet raser over CSC

Politiet raser i et notat over CSC, efter skandale-projektet Polsag kun havde kørt i få måneder.

Artikel top billede

Fire måneders samarbejde.

Så længe skulle der gå, før Rigspolitiet udarbejdede et notat, der kritiserer leverandøren CSC omkring det skandaleramte Polsag-projekt.

Notatet, der er sendt til styregruppen af projektet, er dateret til den 5. september 2007 og har overskriften "Manglende rettidig omhu i forhold til Polsag-leverancen".

"Rigspolitiet ønsker med nærværende notat at fremdrage en række forhold omkring CSC's håndtering af leveranceansvaret for det samlede Polsag-program.

De anførte forhold er observeret under de godt fire måneder, Polsag programmet har kørt og fordeler sig på følgende:

- CSC leverer ikke tilstrækkelig proaktiv koordinering og synkronisering af aktiviteterne planlagt under T14 (tillægsaftale til applikationskontrakt indgået i maj 2007, red.).
- Der er utilstrækkelig fremdrift og kvalitet i udarbejdelsen af SDD1
(et spor i projektet, red).

- Ændringsstyring er endnu ikke etableret."

Ajourfører ikke masterplan

Rigspolitiet uddyber sine kritikpunkter. Blandt andet undlader CSC ifølge politiet i tilstrækkelig grad at ajourføre den samlede masterplan efter indgåelse af tillægskontrakten.

"Rigspolitiet har endnu ikke modtaget en sammenhængende masterplan for Polsag-programmet, hvilket CSC jf. ovenstående er forpligtet til at levere".

Opsummeringen på de otte siders kritik af CSC lyder:

"Som anskueliggjort ved ovenstående redegørelse så føler Rigspolitiet ikke, at CSC lever op til sit leveranceansvar for det samlede Polsag-program."

"Det er Rigspolitiets vurdering, at dette har haft negative konsekvenser - for kvaliteten af gennemførte leverancer, - for sammenhængen i udarbejdede planer, - for rettidig etablering af de nødvendige styringsprocesser, - for opfølgningen på fremsendte ændringsanmodninger samt for tilstrækkelig ressourceallokering og aktivitetsstyring."

"Alle forhold, der er yderst kritiske for Polsag-programmets succes, og som har medført ekstra omkostninger for Rigspolitiet i forhold til gennemførelsen af de indtil nu planlagte aktiviteter," hedder det i notatet.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car