Amnesty International sætter nu analytisk software ind i kampen for menneskerettigheder.
Med en løsning fra SAS Institute vil organisationen styrke loyaliteten og støtten fra de godt 100.000 medlemmer.
SAS Institute skal levere en analytisk software-løsning, der skal styrke kommunikationen mellem organisationen og dens danske medlemmer.
Målet er at øge støtten til kampen for menneskerettigheder ved at målrette kampagne- og fundraising-aktiviteterne, og dermed forstærke medlemmernes engagement.
Kampagnestyring
"Vi kan opnå en større støtte til menneskerettighederne, hvis vi kan forbedre medlemsloyalitet og -engagement yderligere, og samtidig effektivisere vores arbejdsgange. Det er vores fokusområder for de kommende års fundraising-arbejde, og det mener vi, SAS kan hjælpe os med at løse," siger vicegeneralsekretær i Amnesty International, Christoffer Holm.
Det er medlemmernes kontingent og støtte, der sikrer Amnestys menneskerettighedsarbejde. Derfor er medlemmernes loyalitet og engagement en afgørende faktor for organisationen.
Denne loyalitet er i høj grad baseret på dialog med medlemmer og bidragsydere via telemarketing og e-mail. Med et kampagnestyringsværktøj fra SAS Institute, forventer Amnesty at knytte medlemmerne tættere til sig.