Artikel top billede

Foto: John W. McDonough. (Foto: John W. McDonough)

Verizon: Derfor indgår vi aftale med TDC

Den amerikanske telegigant indgik tirsdag et partnerskab med TDC. Læs her, hvorfor Verizon vælger TDC.

Læs også: TDC indgår alliance med amerikansk telegigant

TDC's erhvervskunder får fremover adgang til teleselskabet Verizons tjenester i lande verden over. Det sker, efter at de to selskaber tirsdag indgik et strategisk partnerskab.

Samtidig får Verizons multinationale erhvervskunder med forretning i Norden mulighed for at benytte sig af TDC.

"Vi har valgt TDC af flere forskellige årsager, men en af dem er, at vi har været heldige med at få succes i Norden og især med at erobre en række erhvervskunder i Danmark. På grund af den succes har vi lært TDC godt at kende, hvor selskabet har hjulpet til med at implementere løsninger for de kunder," fortæller group president D. Blair Crump fra Verizon Business.

Hvorfor vælger I TDC, når selskabet ikke har en mobilinfrastruktur i de andre skandinaviske lande?

"Et skridt ad gangen. Vi har ikke mobil-aktiver i mange andre lande, og lige nu er det ikke den komponent, som kunderne er ude efter. Mobildelene er ofte en meget lokal beslutning fra land til land, og nogle gange helt konkret i forhold til kunde og virksomhed. Det første skridt i forhold til infrastruktur skal være det grundlæggende datanetværk, som applikationer lægges ovenpå. Mobildelene kommer over tid, men de skal passe ind i det."

Vækst i Norden

D. Blair Crump forklarer, at Norden er en af de regioner, hvor Verizon har fremvist de bedste vækstrater de sidste fem år. Det er den udvikling, som selskabet ønsker at fortsætte, og her vil Verizon gerne overlade noget af det mere praktiske til TDC.

Årsagen til fremgangen i Norden er ifølge D. Blair Crump, at nordiske virksomheder har et globalt fokus.

"Mange erhvervskunder i Norden er nok mere aggressive i kampen for at blive spillere på det globale marked. Det betyder, at flere virksomheder i Norden har taget globaliseringen til sig, og når de ønsker at række ud i verden, så ser de efter globale spillere som Verizon," forklarer han.

Verizon Business har i dag salgskontor i Danmark, men Verizon-direktøren ser ikke selskabet som en konkurrent til TDC, som selskabet nu indgår et partnerskab med.

"Vi ser slet ikke hinanden som konkurrenter. Verizons fokus er at tilbyde tjenester globalt til selskaber, og vi tilbyder også regional kommunikation på et indre europæisk niveau, men vi er ikke fokuseret på løsninger på et indre nordisk niveau. Det er ikke vores speciale," fortæller han.

Både TDC og Verizon understreger, at denne aftale er betydeligt mere omfattende end en engros-aftale med netværksadgang. Her er der tale om at give adgang til tjenester, som slutkunderne drager nytte af, lyder det.




IT-JOB

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Proaktiv driftsspecialist til MOMS

Cognizant Technology Solutions Denmark ApS

Senior Test Engineer

IT & Co ApS

IT-tekniker
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere