Verizon: Derfor indgår vi aftale med TDC

Den amerikanske telegigant indgik tirsdag et partnerskab med TDC. Læs her, hvorfor Verizon vælger TDC.

Artikel top billede

Foto: John W. McDonough. (Foto: John W. McDonough)

Læs også: TDC indgår alliance med amerikansk telegigant

TDC's erhvervskunder får fremover adgang til teleselskabet Verizons tjenester i lande verden over. Det sker, efter at de to selskaber tirsdag indgik et strategisk partnerskab.

Samtidig får Verizons multinationale erhvervskunder med forretning i Norden mulighed for at benytte sig af TDC.

"Vi har valgt TDC af flere forskellige årsager, men en af dem er, at vi har været heldige med at få succes i Norden og især med at erobre en række erhvervskunder i Danmark. På grund af den succes har vi lært TDC godt at kende, hvor selskabet har hjulpet til med at implementere løsninger for de kunder," fortæller group president D. Blair Crump fra Verizon Business.

Hvorfor vælger I TDC, når selskabet ikke har en mobilinfrastruktur i de andre skandinaviske lande?

"Et skridt ad gangen. Vi har ikke mobil-aktiver i mange andre lande, og lige nu er det ikke den komponent, som kunderne er ude efter. Mobildelene er ofte en meget lokal beslutning fra land til land, og nogle gange helt konkret i forhold til kunde og virksomhed. Det første skridt i forhold til infrastruktur skal være det grundlæggende datanetværk, som applikationer lægges ovenpå. Mobildelene kommer over tid, men de skal passe ind i det."

Vækst i Norden

D. Blair Crump forklarer, at Norden er en af de regioner, hvor Verizon har fremvist de bedste vækstrater de sidste fem år. Det er den udvikling, som selskabet ønsker at fortsætte, og her vil Verizon gerne overlade noget af det mere praktiske til TDC.

Årsagen til fremgangen i Norden er ifølge D. Blair Crump, at nordiske virksomheder har et globalt fokus.

"Mange erhvervskunder i Norden er nok mere aggressive i kampen for at blive spillere på det globale marked. Det betyder, at flere virksomheder i Norden har taget globaliseringen til sig, og når de ønsker at række ud i verden, så ser de efter globale spillere som Verizon," forklarer han.

Verizon Business har i dag salgskontor i Danmark, men Verizon-direktøren ser ikke selskabet som en konkurrent til TDC, som selskabet nu indgår et partnerskab med.

"Vi ser slet ikke hinanden som konkurrenter. Verizons fokus er at tilbyde tjenester globalt til selskaber, og vi tilbyder også regional kommunikation på et indre europæisk niveau, men vi er ikke fokuseret på løsninger på et indre nordisk niveau. Det er ikke vores speciale," fortæller han.

Både TDC og Verizon understreger, at denne aftale er betydeligt mere omfattende end en engros-aftale med netværksadgang. Her er der tale om at give adgang til tjenester, som slutkunderne drager nytte af, lyder det.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil