Onfone gør klar til børsnotering

Onfone gør klar til at høste gevinsten på den voldsomme kundetilgang, som selskabet oplever. En børsnotering begynder at tegne sig i horisonten.

Artikel top billede

Læs også:

Telenor-topchef: Lave priser skader os alle.

TDC-boss: Onfone gør ondt på hele branchen.

Besked til Onfone: Glem drømmen om at blive solgt.

Onfone med underskud trods Lars Bom-succes.

Det fremadstormende mobilselskab Onfone overvejer at lade sig børsnotere, hvis ikke der dukker en ekstern køber op, der er villig til at lægge kassen på bordet.

Ifølge Børsen skyldes overvejelserne den voldsomme vækst, som selskabet oplever.

Onfone venter at nå en halv million kunder og en omsætning på en milliard kroner om året inden for de næste to år. Onfone venter at runde de 200.000 kunder i år.

"Det går utroligt stærkt. Til trods for at konkurrenterne har meldt sig med tilsvarende produkter, så fortsætter væksten," siger Peter Wilmar Christensen, der er bestyrelsesformand og ejer af 49 procent af aktierne, til Børsen.

Sælges eller børsnoteres

Onfones hovedvåben er ekstremt lave priser, der tidligere har fået konkurrenter til at vride sig. For eksempel mener Telenor, at det hårde prispres er til skade for os alle, mens TDC også kan mærke presset fra Onfone.

Trods væksten i kundeantal og omsætning har Onfone umanerligt svært ved at tjene penge, hvilket du kan læse mere om her.

Der har tidligere været vurderinger fremme om, at selskabet slet ikke er interesseret i at tjene penge, men ene og alene arbejder på at opbygge en stor kundebase med henblik på at lade sig opkøbe.

De øvrige store teleselskaber har dog indtil videre ikke været interesseret i at købe Onfone, men hælder mere til at lade selskabet gå planken ud.

Det er her, at en mulig børsnotering kommer ind i billedet.

"Muligheden er, at et eksternt selskab kommer ude fra og køber os, eller at vi børsnoterer selskabet," siger Peter Wilmar Christensen til Børsen.

Læs også:

Telenor-topchef: Lave priser skader os alle.

TDC-boss: Onfone gør ondt på hele branchen.

Besked til Onfone: Glem drømmen om at blive solgt.

Onfone med underskud trods Lars Bom-succes.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Andre events | København Ø

    People Tech 2025 – hvor HR møder IT

    Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Sikkerhed | København

    Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S