Artikel top billede

Microsoft-svindlere bruger telefonnummer fra TDC

Et dansk telefonnummer fra en nummerserie hos TDC anvendes af svindlere, der udgiver sig fra at være fra Microsoft.

Danske it-folk har indledt jagten på it-platugler, der forsøger at franarre uskyldige personer penge.

Svindlerne ringer op og lader forstå, at de vil hjælpe med support og er tæt på firmaet Microsoft.

Men i virkeligheden er den skumle bagtanke altså at snyde folk.

Nu har flere it-folk i Danmark fået nok.

Således kunne Computerworld forleden fortælle om it-koordinator Peter Almer Frederiksen, der satte en fælde op for svindlerne.

I den grundige beskivelse af hændelsesforløbet fremgår det blandt andet:

"I toppen af siden er der nogle flag, og han beder mig klikke på det danske flag og notere deres danske telefonnummer, +45 36967975."

Læs om hele forløbet for it-koordinatoren fra Glyngøre her

To personer - samme nummer

Sikkerhedskonsulent Thomas Huulbæk fra sikkerhedsfirmaet Sikker.net ApS blev i slutningen af sidste år ringet op af en kunde, der desværre var røget i fælden.

På siden spywarefri.dk beskriver han: 

"Hun havde modtaget et opkald fra et dansk nummer - 36967975...[person]..der præsenterede sig som værende fra Microsoft."

Computerworld har talt med Thomas Huulbæk, der bekræfter at det danske nummer var 36967975. 

It-koordinatoren fra Glyngøre beskriver videre, at "ifølge itst.dk er denne nummerserie hos TDC.

Læs også:

Trin for trin: Sådan lokkede it-mand svindler i fælden

Snedig it-mand lokker Microsoft-svindler i fælde.

Microsoft-chef forsøgt fuppet af Microsoft-fupmagere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere