Investorer pumper 360 millioner kroner ind i dansk it-succes

En række kapitalfonde sætter 360 millioner kroner ind på fremadstormende dansk it-succes' bankkonto.

Artikel top billede

Kapitalfonden Vitruvian Partners skyder sammen med en række andre investorer 360 millioner kroner ind i det danske e-handels-selskab Just-Eat, der i dag har hovedkvarter i Storbritannien.

Den anseelige kapitalindsprøjtning er ifølge Financial Times den største af sin slags i et e-handelsfirma i år.

Det er planen, at Just-Eat skal bruge de mange penge til at opkøbe mindre konkurrenter.

Det er tredje gang, at der bliver pumpet penge ind i Just-Eat. Tidligere har Just-Eat modtaget en kvart milliard kroner og 90 millioner kroner i kapitaltilskud.

Just-Eats administrerende direktør, Klaus Nyengaard, siger til Financial Times, at selskabet i de seneste 18 måneder har opkøbt adskillige firmaer og indgået mange partnerskaber.

Det er sket med henblik på at ekspandere i Frankrig, Brasilien, Canada og andre steder, skriver avisen.

"Der dukker af og til konsoliderings-muligheder op, og derfor er det rart at have en pengekiste, som man kan tage af, hvis der dukker en attraktiv mulighed op," siger Klaus Nyengaard til Financial Times.

Han peger på, at Just-Eat samtidig vil fortsætte med at øge sine investeringer i produktudvikling og ny teknologi.

Læs også:

Glade givere forærer Just-Eat en kvart milliard kroner.

Madportal trækker investering på 90 millioner kroner.

Læses lige nu

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Sektionschef for SAP Business Intelligence i Cyberdivisionen

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Presales Lead Cybersecurity

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    SAP Senior konsulent

    Nordjylland

    Politiets Efterretningstjeneste

    DevOps Softwareudvikler i PET

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse