Slut med kæmpestore fald i prisen for mobiltelefoni

Det er slut med de store prisfald for mobiltelefoni i Danmark.

Det er slut med de kæmpestore prisfald på mobiltelefoni, selv om de fire store mobilselskaber i Danmark - TDC, Telia, Telenor og 3 - fortsat vil trykke hinanden, skriver Berlingske.

Aktieanalytiker Morten Imsgard fra Sydbank siger til avisen, at TDC fortsat taber kunder, men at de tabte kunder samles op af TDC's egne lavprisselskaber Telmore, M1 og Onfone.

"Man bekriger hinanden i mindre spring end tidligere," siger han til Berlingske.

Han siger, at priskrigen tidligere har været drevet af nye aktører, som er kommet ind på markedet på jagt efter nye kunder.

"I dag er det de fire store og deres lavprisselskaber, der bekriger hinanden," siger Morten Imsgard til Berlingske.

Han peger på, at de fire selskaber fortsat er nødt til at holde priserne på et lavt niveau, der forhindrer "lykkeridderne i at trænge ind," som han siger.

Morten Imsgard mener dog, at der lige nu finder en voldsom konkurrence sted, som skyldes, at 3, Telia og Telenor forsøger at kapre kunder.

Også TDC-direktør Henrik Poulsen mener, at tiden med store prisfald er ovre.

"Tidligere var mobilforretningen lig med vækst, men slutningen af 2010 og det meste af 2011 var præget af ret betydelse prisfald," siger han til Berlingske.

Han siger til avisen, at prisfaldene i år ikke er 'nær så markante' som sidste år.

Læs også:

Sådan klarer TDC sig i benhård tele-priskrig.

Priskrig presser prisen for mobitelefoni ned.

Mobilpriserne falder - og det er ikke så godt.

Tele-priskrig tvinger Telenor til at svinge sparekniven.

Så dominerende er TDC: Tele-regulering uden effekt.





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett Packard Enterprise ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere


Er du klar til at rekruttere de attraktive it-talenter i 2021?

Hvad betyder aller mest for danske it-kandidater, og har corona været med til at skubbe til it-kandidaternes værdisæt? Det gennemgår vi på denne times webinar, hvor der naturligvis også vil være plads til spørgsmål og mulighed for videre dialog.

10. december 2020 | Læs mere






Computerworld
Bitcoinen nåede lige at kulminere igen – men så kom krakket
Der blev sat en ny rekord for bitcoinens værdi i år – men godt 24 timer efter blev der høvlet næsten 20.000 kroner af den.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan øger du medarbejdertilfredshed og produktivitet
En af de mest effektive måder at øge medarbejdernes produktivitet og tilfredshed med arbejdspladsen er ved at give frit valg mellem Windows eller Mac, når der skal vælges arbejdscomputer. Samtidig mindskes presset på supporten, mens sikkerhedsniveauet højnes. Med en client-as-a-service aftale kan du lade medarbejderne selv træffe valget, men uden at uden at det behøver at være udfordrende eller ressourcekrævende for virksomheden. Eksempelvis kan du lade partneren håndtere alt fra finansiering, leverance, klargøring og implementering til support og lifecycle-management. Læs mere i denne hvidbog.