Heftig mødeaktivitet om nødstedte Skyline-kunder

I disse timer sidder telebranchen i møder hos erhvervsminister Ole Sohn´s folk for at finde en løsning til de nødstedte Skyline-kunder, der lukkes ned i dag.

Artikel top billede

Torsdag indkaldte Erhvervs- og vækstminister Ole Sohn (SF) til krisemøde om de nødstedte Skyline-kunder, hvoraf mange i dag, fredag, får kappet deres net-forbindelse på grund af konkursen.

Telebranchen, i form af TDC, Telenor, Telia, 3 og Waoo, er inviteret til mødet.

Ifølge Computerworlds oplysninger blev der imidlertid ikke landet en løsning torsdag, hvor der i øvrigt måtte afholdes flere møder.

I stedet fortsætter møderækken i dag, bekræfter ministeriet over for Computerworld.

Det forlyder, at det føres en "konstruktiv" dialog mellem parterne, men at der altså fortsat ikke er landet en løsning til de nødstedte Skyline-kunder.

Branchen: Ikke vores ansvar
Hos telebranchen mener man dog principielt ikke, at man skal bære ansvaret.

"Selvfølgelig er det ikke resten af branchens ansvar at rydde op, når et selskab går konkurs," udtaler direktør Jakob Willer fra brancheforeningen Telekommunikationsindustrien til Computerworld.

"Men jeg er sikker på, at branchen står parate til at byde nye kunder velkommen, og når ministeren indkalder til møde, møder man selvfølgelig op," lyder det fra ham.

Samme toner kommer fra Telenor, der er blandt de inviterede teleselskaber.

"Nogle af Skyline-kunderne kan vi hjælpe med mobilt bredbånd, og vi ser et øget salg af mobilt bredbånd i blandt andet Midt- og Vestjylland,"udtaler presseansvarlig Tom Lehn-Christiansen fra Telenor.

"Vi har for få dage siden afsluttet en 3G-udrulning på 900 MHz-frekvensen, som blandt andet har forbedret den mobile bredbåndsdækning på den jyske vestkyst. Men det er selvfølgelig vigtigt, at vi har dialog med kunden om, hvilken dækning og båndbredde vi kan levere på en konkret adresse."

Læs også:

Minister indkalder til krisemøde om Skyline-kunder.

Efter brok: Minister hives ind i Skyline-konkurs.

Skyline-rod: Bredbånds-løsning kan tage flere år.

Underleverandør blokerer for salg af Skyline.

Event: Computerworld Summit 2026 - København

Digital transformation | København

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

28. april 2026 | Gratis deltagelse

Capgemini Danmark A/S

Presales Lead End User Services

Københavnsområdet

Politiets Efterretningstjeneste

Få et job i den højere sags tjeneste som udvikler af GIS services i PET

Københavnsområdet

Politiets Efterretningstjeneste

Datacentertekniker til PET

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S