Artikel top billede

Helt vildt: Her er alle de nye smartphone-brugere 2013

Selvom antallet af smartphones vil boome i 2013, så er der også et stigende antal brugere, der slet ikke benytter deres smartphone til at gå på nettet med.

Læs også:

Smartphone-krigen spidser til: Kan koste producenter livet

Computerworld News Service: Det årlige salg af smartphones forventes af Deloitte for første gang at nå op over en milliard enheder på verdensplan i 2013.

Det betyder, at det samlede antal smartphones i brug sidst på året vil være i nærheden af to milliarder.

Selvom den generelle brug af smartphones vil stige, så vil også antallet af brugere, som kun benytter deres smartphones grundlæggende funktioner som telefonsamtale, sms og kamera, stige.

I 2012 var det kun 79 procent af alle ejere af en smartphone i Storbritannien, der brugte den til at gå på internettet. Sådan vil det sandsynligvis også være i 2013.

Deloitte estimerer i en ny rapport, at flere hundrede millioner smartphone-ejere i år slet ikke vil have et data-abonnement. Faktisk vil en ud af fem aldrig eller kun sjældent (defineret som mindre end en gang om ugen) gå på internettet via deres smartphone i 2013.

Derfor bruger mange ikke alle funktioner

Grundene til at bruge smartphones som almindelige mobiltelefoner inkluderer begrænset funktionalitet ved de billigere modeller og brugte produkter samt manglende interesse blandt brugerne for at anvende de "smarte" funktioner.

Deloitte henviser også til manglende forståelse af eller råd til dataforbrug samt fraværet af egnet infrastruktur såsom mobilt bredbånd eller Wi-Fi i visse dele af verden som mulige grunde til lavt dataforbrug.

"Smartphones har været en forrygende succes, hvilket sandsynligvis vil fortsætte i 2013. Men selvom leverancerne og antallet af smartphones i brug fortsat vil stige, så vil de sandsynligvis blive anvendt på forskellige måder af forskellige brugere," skriver Deloitte.

"Man bør ikke se smartphone-ejere som en ensartet størrelse. Selv på tværs af den samme model er det sandsynligt, at anvendelsen varierer væsentligt."

En vigtig overvejelse for app-udviklere

Deloitte påpeger, at det er afgørende for enhver virksomhed med en "mobil-orienteret strategi" at forstå forskelligheden både blandt smartphones og deres ejere.

En mobil-orienteret strategi er nødt til at respektere mangfoldigheden blandt smartphone-brugerne og anerkende, at der er et stort antal af dem, der enten ikke ønsker eller ikke er i stand til på grund af begrænset økonomi eller viden at anvende deres smartphone til data.

Samtidig bør app-udviklerne overveje nøje, hvor de lægger deres kræfter, da ejere af billigere eller ældre smartphones sandsynligvis ikke har noget væsentligt personligt budget til køb af apps. 

Det kan gøre dem mindre interesserede i at besøge app-butikker, advarer Deloitte.

Oversat af Thomas Bøndergaard

Læs også: 

Smartphone-krigen spidser til: Kan koste producenter livet




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på hændelser. Det handler om at eliminere kompleksitet, sikre smidighed og sikre fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere


Effektiv drift og support af applikationer i Dynamics 365 FO

Med Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (FO) er forretningssystemet flyttet i skyen. Dermed er det slut med store opgraderingsprojekter, og virksomheder og organisationer skal i stedet være klar til løbende opdateringer, som sendes ud flere gange om året. Det kræver et særligt fokus på effektiv drift af applikationerne, hvis stabiliteten i applikationerne skal opretholdes og konkurrenceevnen bevares. I dette webinar bliver du inspireret til, hvordan du får mest muligt ud af din investering i Microsoft Dynamics 365 FO med en driftsaftale, så platformen udvikler sig sammen med din forretning.

24. juni 2021 | Læs mere


The intelligent business: From neat idea to reality

The choice to become a more intelligent business and optimize workflows is not always straightforward, but it requires that you take a step back and see the possibilities in other ways. Come inside when we try to focus on the intelligent business. Hear how SAP S / 4HANA makes processes intelligent and transforms traditional workflows.

01. juli 2021 | Læs mere






Premium
Den nye kulørte iMac er så Applesk at det næsten gør ondt – og derfor ville jeg ikke selv købe en
Apple-dyderne lever i allerbedste velgående i selskabets nye, lækre og farverige iMac – og det bør få dig til at se dig om efter noget andet.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.