Så mange penge scorer LinkedIn på din profil

Det sociale netværk begynder for alvor at lukrere på det stigende antal bruger-profiler.

Artikel top billede

Læs også:

Her er seks supergode LinkedIN-tip

LinkedIN-brugere vælter til: Når vigtig milepæl

LinkedIn, der i år fylder 10 år, begynder nu for alvor at se gevinsterne ved det stigende antal brugere.

Det er kun et par uger siden, at selskabet nåede en milepæl med 200 millioner medlemmer i netværket, og nu har LinkedIn netop offentliggjort sit 2012-årsregnskab, der viser, at pengene langt hen ad vejen også strømmer til.

Omsætningen steg i 2012 således med hele 86 procent i forhold til året før, så LinkedIn i alt omsatte for omkring 5,4 milliarder kroner.

Resultatet før skat lød på omkring 1,2 milliarder kroner - mere end en fordobling i forhold til 2011.

Derfor gik 2012 så godt

Jeff Weiner, der er administrerende direktør i LinkedIn, ser 2012 som et helt afgørende år for selskabet.

"Vi forlod 2011 efter med succes at have moderniseret vores underliggende udviklings-infrastruktur. Baseret på det sagde vi, at 2012 skulle blive et år med accelereret produkt-innovation, og det blev det," udtaler han i virksomhedens årsregnskab.

Omsætningen i fjerde kvartal 2012 var 81 højere end i samme kvartal 2011.

"De produkter, vi leverede i løbet af året, forbedrede medlems-engagementet og økonomiske resultater til et rekord-nivaeu i fjerde kvartal," lyder det fra Jeff Weiner.

LinkedIn henter fortsat de fleste penge i USA (62 procent i fjerde kvartal), selvom størstedelen af medlemmerne (64 procent) ikke kommer fra USA.

Det sociale netværk oplevede en medlemstilgang på 39 procent fra 2011 til 2012 og tæller altså nu omkring 200 millioner medlemmer. Der er efter sigende omkring en million danske bruger-profiler på LinkedIn.

LinkedIn har dog ikke kun haft succes i det forgangne år. Sidste sommer blev netværk ramt af en kæmpe password-skandale, da 6,5 millioner passwords havnede på en russisk hacker-hjemmeside.

Læs også:

Her er seks supergode LinkedIN-tip

LinkedIN-brugere vælter til: Når vigtig milepæl

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job