Foto: Sfmission.com - CC BY 2.0

Brasilianske nybegyndere er overraskende vilde med dansk hjemmesidebygger

123Hjemmeside har fået overraskende succes med simpel ekspansions-strategi. Læs her, hvordan 123Hjemmeside har fået tag i eksotiske egne.

For halvanden måned siden gik 123Hjemmeside ind i Brasilien, og allerede nu er samba-landet det marked, hvor hjemmesidebyggeren henter flest nye kunder - også flere end i USA.

Det får direktøren til at foreslå, at andre webvirksomheder bør have Brasilien i kikkerten som potentielt vækstmarked.

123Hjemmeside - eller SimpleSite som det hedder uden for Danmark - kører en enkel ekspansionsstrategi, der hurtigt og med en forholdsvis lille økonomisk investering kan crash-teste, om der er kunder at hente i de enkelte lande.

Sådan gør de
Den største investering er sprog-oversættelsen. Selve markedsføringen og supporten sker fra Danmark. Kunderne hentes stort set udelukkende via Google Adwords.

Firmaet ved præcis, hvor mange kroner det er interesseret i at investere i Googles markedsføringskanal for at erhverve en ny kunde. Hvis det bliver for dyrt at byde på de lukrative søgeord, der konverterer kliks til kunder, drosles markedsføringen ned. 

Men giver annonceringen pote, så skrues der tilsvarende op for annonceringen via Google.

Brasilien overraskede
123Hjemmeside gik ind i Brasilien, Malaysia og Rusland på samme tidspunkt. Men det var Brasilien, der i særdeleshed stak ud.

"Der er nok makro-forklaringer i forhold til, at det er et land, der oplever vækst, og hvor mange går fra fattigdom til rigdom. Det skaber for eksempel flere små erhvervsdrivende, der efterspørger vores produkt. Men jeg kan ikke sige specifikt, hvorfor Brasilien er mere lukrativt end Malaysia og Rusland," siger Morten Elk, direktør og medstifter af 123Hjemmeside.

"Men fordi vi har så digital en forretningsmodel, kan vi tillade os at teste i så mange nye lande af gangen," siger Morten Elk, der ikke kan mindes, at 123Hjemmeside har trukket sig ud af nogle markeder endnu på grund af konkurrencen.

123Hjemmeside er pt. til stede i 24 lande.

Vores kunder er ikke interesseret i features
123Hjemmeside har konkurrenter på de nye markeder.

For eksempel Weebly og helt nye Webflow gør det ligeledes let for nybegyndere at lave hjemmesider.

Ofte med flere feautures og mere tidssvarende udseende. Men det bekymrer ikke direktøren hos 123Hjemmeside.

"Jeg tror ikke, at vores kunder kommer til os ved at sammenligne os med andre tjenester. Den type kunder, der kommer til os, leder efter det i Google. Prøver nogle tjenester, og så bliver de hos os, fordi det virker for dem," siger Morten Elk.

"Det kvalificerede parameter, som kunderne vælger os efter, er, hvor nem tjenesten er at bruge. Vi bliver ikke valgt på antallet af features. De vil bare have en hjemmeside nemt og hurtigt," siger Morten Elk og tilføjer, at 123Hjemmeside dog for nylig har tilføjet muligheden for at lave webshops.

LÆS OGSÅ: 
123Hjemmeside tjener penge på udlandseventyr


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Daxiomatic ApS
Salg, udvikling, implementering og servicering af software til ERP

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital transformation med Microsoft Dynamics 365

Kom og hør om de nye muligheder præsenteret af Microsoft samt en af verdens førende Microsoft-partnere, CGI, der med sin indsigt i forretnings-processer, digital værdiskabelse og teknologi har hjulpet mange virksomheder på vej med deres digitale transformation.

13. november 2018 | Læs mere


CXO roundtable: Digitalisering

Digitalisering, organisering og sikkerhed står højt på dagsordenen – også hos Jesper Riis, som i juni blev kåret til Årets CIO 2018. Til dette eksklusive roundtable kan du møde Jesper Riis og høre nærmere om DSVs digitale rejse og de værktøjer som virksomheden har brugt til at accelere digitaliseringen og høste gevinsterne.

15. november 2018 | Læs mere


Fremtidens it-ressourcer – sådan tiltrækker og fastholder I de bedste medarbejdere.

Danmark kommer til at mangle 19.000 it-specialister frem mod 2030 – og det kommer til at hæmme de danske virksomheders forretningsevne. På konferencen vil du få inspiration til og konkret viden om, hvordan du får fat i og fastholder de bedste it-profiler i et marked med høj efterspørgsel og relativt få ansøgere.

22. november 2018 | Læs mere






Premium
Tech Mahindra forlader sit danske hovedkvarter: Tre tilbageværende medarbejdere flytter på kontorhotel
Det indiske selskab Tech Mahindra forlader sit danske hovedkvarter i Ballerup og er i stedet flyttet på kontorhotel med kun tre medarbejdere. Computerworld har besøgt de forladte lokaler. Se billederne her.
Computerworld
"Så kommer Microsoft og siger, at jeg kan få en milliard kroner, men det ændrer jo ikke mit liv så meget"
"Dengang Microsoft bød på os, var det med blandede følelser, for jeg havde allerede 200 millioner kroner stående i banken. Til gengæld skulle jeg aflevere min spændende virksomhed."
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.