Foto: Sfmission.com - CC BY 2.0

Brasilianske nybegyndere er overraskende vilde med dansk hjemmesidebygger

123Hjemmeside har fået overraskende succes med simpel ekspansions-strategi. Læs her, hvordan 123Hjemmeside har fået tag i eksotiske egne.

For halvanden måned siden gik 123Hjemmeside ind i Brasilien, og allerede nu er samba-landet det marked, hvor hjemmesidebyggeren henter flest nye kunder - også flere end i USA.

Det får direktøren til at foreslå, at andre webvirksomheder bør have Brasilien i kikkerten som potentielt vækstmarked.

123Hjemmeside - eller SimpleSite som det hedder uden for Danmark - kører en enkel ekspansionsstrategi, der hurtigt og med en forholdsvis lille økonomisk investering kan crash-teste, om der er kunder at hente i de enkelte lande.

Sådan gør de
Den største investering er sprog-oversættelsen. Selve markedsføringen og supporten sker fra Danmark. Kunderne hentes stort set udelukkende via Google Adwords.

Firmaet ved præcis, hvor mange kroner det er interesseret i at investere i Googles markedsføringskanal for at erhverve en ny kunde. Hvis det bliver for dyrt at byde på de lukrative søgeord, der konverterer kliks til kunder, drosles markedsføringen ned. 

Men giver annonceringen pote, så skrues der tilsvarende op for annonceringen via Google.

Brasilien overraskede
123Hjemmeside gik ind i Brasilien, Malaysia og Rusland på samme tidspunkt. Men det var Brasilien, der i særdeleshed stak ud.

"Der er nok makro-forklaringer i forhold til, at det er et land, der oplever vækst, og hvor mange går fra fattigdom til rigdom. Det skaber for eksempel flere små erhvervsdrivende, der efterspørger vores produkt. Men jeg kan ikke sige specifikt, hvorfor Brasilien er mere lukrativt end Malaysia og Rusland," siger Morten Elk, direktør og medstifter af 123Hjemmeside.

"Men fordi vi har så digital en forretningsmodel, kan vi tillade os at teste i så mange nye lande af gangen," siger Morten Elk, der ikke kan mindes, at 123Hjemmeside har trukket sig ud af nogle markeder endnu på grund af konkurrencen.

123Hjemmeside er pt. til stede i 24 lande.

Vores kunder er ikke interesseret i features
123Hjemmeside har konkurrenter på de nye markeder.

For eksempel Weebly og helt nye Webflow gør det ligeledes let for nybegyndere at lave hjemmesider.

Ofte med flere feautures og mere tidssvarende udseende. Men det bekymrer ikke direktøren hos 123Hjemmeside.

"Jeg tror ikke, at vores kunder kommer til os ved at sammenligne os med andre tjenester. Den type kunder, der kommer til os, leder efter det i Google. Prøver nogle tjenester, og så bliver de hos os, fordi det virker for dem," siger Morten Elk.

"Det kvalificerede parameter, som kunderne vælger os efter, er, hvor nem tjenesten er at bruge. Vi bliver ikke valgt på antallet af features. De vil bare have en hjemmeside nemt og hurtigt," siger Morten Elk og tilføjer, at 123Hjemmeside dog for nylig har tilføjet muligheden for at lave webshops.

LÆS OGSÅ: 
123Hjemmeside tjener penge på udlandseventyr




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan gør IT bæredygtighed til en god forretning

Presset øges i disse år på virksomheder for at begrænse klimabelastningen. IT og teknologi spiller en nøglerolle i arbejdet, hvilket er emnet for denne konference. Her kan du blive klogere på, hvordan du aktivt arbejder for at kombinere effektiv og lønsom forretningsdrift med en effektiv bæredygtighedsindsats.

20. april 2021 | Læs mere


The Successful Journey to the Cloud

Cloud usage on enterprise level is growing rapidly and for good reason. With the flexibility and scalability offered by cloud, businesses and organizations can harness new technologies, increase resiliency and adapt to changing demands at an unprecedented level. In this webinar we address some of the important issues to consider when embarking on your cloud adoption journey.

21. april 2021 | Læs mere


IT Security 2021

Strategic IT Security 2021 will focus on the never-ending story about security and cyber-defense, and how you can defend your business and your customer’s data and information. Together with several leading experts and digital executives from all over the Nordic countries, this conference seeks to give you the best input to focus even more on cyber security in the future.

22. april 2021 | Læs mere






Premium
Efter vanskeligt år jagter aarhusianske Mjølner nu tocifrede vækstrater: Vil for alvor indtage Sjælland - her er planen
Interview: Efter et corona-plaget år er aarhusianske Mjølner Informatics nu klar til at trykke på speederen. Topchef Brian Gottorp Jeppesen forventer tocifrede vækstrater, der især skal hentes fra det sjællandske marked. Se hans plan for 2021 her.
Computerworld
Næste uge går det løs: Apple inviterer til event på utraditionel vis
Apples store event i næste uge blev afsløret af Siri før tid. Få overblik over, hvad Apple ventes af løfte sløret for.
CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.