Brasilianske nybegyndere er overraskende vilde med dansk hjemmesidebygger

123Hjemmeside har fået overraskende succes med simpel ekspansions-strategi. Læs her, hvordan 123Hjemmeside har fået tag i eksotiske egne.

Artikel top billede

Foto: Sfmission.com - CC BY 2.0

For halvanden måned siden gik 123Hjemmeside ind i Brasilien, og allerede nu er samba-landet det marked, hvor hjemmesidebyggeren henter flest nye kunder - også flere end i USA.

Det får direktøren til at foreslå, at andre webvirksomheder bør have Brasilien i kikkerten som potentielt vækstmarked.

123Hjemmeside - eller SimpleSite som det hedder uden for Danmark - kører en enkel ekspansionsstrategi, der hurtigt og med en forholdsvis lille økonomisk investering kan crash-teste, om der er kunder at hente i de enkelte lande.

Sådan gør de

Den største investering er sprog-oversættelsen. Selve markedsføringen og supporten sker fra Danmark. Kunderne hentes stort set udelukkende via Google Adwords.

Firmaet ved præcis, hvor mange kroner det er interesseret i at investere i Googles markedsføringskanal for at erhverve en ny kunde. Hvis det bliver for dyrt at byde på de lukrative søgeord, der konverterer kliks til kunder, drosles markedsføringen ned. 

Men giver annonceringen pote, så skrues der tilsvarende op for annonceringen via Google.

Brasilien overraskede

123Hjemmeside gik ind i Brasilien, Malaysia og Rusland på samme tidspunkt. Men det var Brasilien, der i særdeleshed stak ud.

"Der er nok makro-forklaringer i forhold til, at det er et land, der oplever vækst, og hvor mange går fra fattigdom til rigdom. Det skaber for eksempel flere små erhvervsdrivende, der efterspørger vores produkt. Men jeg kan ikke sige specifikt, hvorfor Brasilien er mere lukrativt end Malaysia og Rusland," siger Morten Elk, direktør og medstifter af 123Hjemmeside.

"Men fordi vi har så digital en forretningsmodel, kan vi tillade os at teste i så mange nye lande af gangen," siger Morten Elk, der ikke kan mindes, at 123Hjemmeside har trukket sig ud af nogle markeder endnu på grund af konkurrencen.

123Hjemmeside er pt. til stede i 24 lande.

Vores kunder er ikke interesseret i features

123Hjemmeside har konkurrenter på de nye markeder.

For eksempel Weebly og helt nye Webflow gør det ligeledes let for nybegyndere at lave hjemmesider.

Ofte med flere feautures og mere tidssvarende udseende. Men det bekymrer ikke direktøren hos 123Hjemmeside.

"Jeg tror ikke, at vores kunder kommer til os ved at sammenligne os med andre tjenester. Den type kunder, der kommer til os, leder efter det i Google. Prøver nogle tjenester, og så bliver de hos os, fordi det virker for dem," siger Morten Elk.

"Det kvalificerede parameter, som kunderne vælger os efter, er, hvor nem tjenesten er at bruge. Vi bliver ikke valgt på antallet af features. De vil bare have en hjemmeside nemt og hurtigt," siger Morten Elk og tilføjer, at 123Hjemmeside dog for nylig har tilføjet muligheden for at lave webshops.

LÆS OGSÅ: 
123Hjemmeside tjener penge på udlandseventyr

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird