123Hjemmeside tjener penge på udenlandseventyr

Næsten halvdelen af de nye kunder er udenlandske.

Det har indtil videre vist sig som den rigtige beslutning for 123Hjemmeside at søge udlandet.

Det danske firma, der sælger gør-det-selv hjemmesider til private kunder og små erhvervsdrivende, har offentliggjort sit seneste årsregnskab, der viser en vækst på 13 procent i omsætningen og en fordobling af årets resultat til 2,6 millioner kroner.

Overskuddet kommer ikke mindst fra udenlandseventyret i blandt andet Norge, Sverige og Finland. Firmaet håber nu på yderligere vækst i kølvandet på udvidelsen til flere europæiske markeder, som ComON beskrev i sidste måned i artiklen: Google Adwords, Amazon og dansk ydmyghed sender 123hjemmeside ud i Europa. Nemlig Frankrig, Spanien, Italien og Finland.
35 procent af omsætningen kommer fra udlandet, og 44 procent af kundetilgangen kommer også uden for Danmark.

Internationaliseringen er forholdsvis nem, fordi firmaet kan håndtere de fleste lande fra København, og altså ikke behøver at etablere nationale salgskontorer. Meget af salgsarbejdet foregår via reklamer på Google Adwords.

”Den væsentligste gevinst ved at være til stede på flere markeder er, at vi via flere og større salgskanaler kan nå endnu flere kunder. Vores internationale ekspansion har vist sig som en solid vækst-driver. Her spiller vores kompetencer inden for bl.a. oversættelser, lokale domæner og lokale betalingsmidler en central rolle,” siger Morten Elk, adm. direktør, 123hjemmeside.

123hjemmeside har i dag omkring 45.000 betalende abonnenter. En stor del af dem kom til, da TDC i 2009 lukkede sin hjemmesidetjeneste for private og sendte kunderne i armene på 123Hjemmeside.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S