Artikel top billede

Ny TDC-koncerndirektør: Her skal vi vinde kunder

Interview: Jens Munch-Hansen får som ny koncerndirektør for TDC Erhverv ansvaret for et af koncernens vigtigste forretningsområder. Se her, hvordan han vil kapre nye virksomheder som kunder.

TDC skal konkurrere på alt andet end priserne.

Sådan lyder budskabet fra den nyudnævnte koncerndirektør for TDC Erhverv, Jens Munch-Hansen.

"Selvfølgelig skal vi være konkurrencedygtige på prisen, men det er også klart, at vi er mange operatører på markedet, og jeg ønsker ikke at starte en priskrig. Det ønsker jeg absolut ikke."

"Hvis vi allesammen byder os helt i bund, kommer vi bare til en situation, hvor der ikke er penge til at investere i markedet," siger Jens Munch-Hansen.

Han tager over som koncerndirektør i TDC Erhverv efter Eva Berneke, der er ny administrerende direktør i KMD.

I stedet for en priskrig vil Jens Munch-Hansen fokusere på at kunne levere erhvervsløsninger, der handler om andet og mere end rene telefoni- og data-abonnementer.

"Jeg ønsker ikke at starte en priskrig. Det ønsker jeg absolut ikke"

Her er der vækst
"Man skal se på, hvor markedet bevæger sig hen. Det er de færreste erhvervskunder, der klarer sig alene med mobil eller fixed voice eller data. Efterspørgslen går klart hen imod det, vi kan kalde sammenhængende løsninger eller unified communications."

Unified communications handler blandt andet om at integrere de forskellige kommunikations-kanaler i virksomheden, og om at kunne stille nye video-løsninger og presence- og kalender-funktioner til rådighed.

"Der mener jeg jo, at vi i TDC har den store fordel, at vi ikke bare er teleoperatør, men at vi også har en meget stor konsulent-organisation, som hedder Netdesign, og vi har også TDC Hosting."

Hvis man spørger Microsoft, vil de sige, at de med Lync-løsningen kan levere det hele, bortset lige fra netværksdelen. Er der ikke en pointe i det?

"Alle vil sige, at de kan levere det hele, og Lync er et bud blandt mange. Mange vælger så også at levere det sammen med en teleoperatør."

"Der, hvor vi så kommer ind, er som leverandør af services, tilpasninger og den integration over mod virksomhedens andre systemer, som typisk kræves."

Dermed er vi tilbage ved kampen imellem teleoperatørerne i Danmark, der alle har kig på erhvervsmarkedet, fordi det i høj grad er der, der kan tjenes penge på kunderne.

Hvordan skiller TDC sig ud der?

"Vi har samlet det hele under én hat, og det betyder ret meget, at hele kundeoplevelsen kan opleves ét sted fra. Det er et stærkt udgangspunkt," mener Jens Munch-Hansen blandt andet.

Her vil TDC satse - hvis de må

Den nye koncerndirektør fremhæver samtidig, at hele sikkerhedsområdet også er interessant for TDC Erhverv.

"Det er også en naturlig ting for en teleoperatør at tage ind, fordi vi har hele infrastrukturen som udgangspunkt. Det vil være logisk for os at kunne tilbyde de sikkerhedsniveauer, som måtte være relevante for kunderne."

En anden oplagt forretningsmulighed for teleoperatørerne går på big data og data-monitorering.

Også den slags ydelser lader sig gøre, når man ejer infrastrukturen.

Her er Jens Munch-Hansen dog noget mere påpasselig med at komme med de konkrete annonceringer.

"Det er helt klart et område, vi kigger på. Det, man skal være opmærksom på, er, at der er en masse regulering af, hvad man må og ikke må med data."

"I det omfang, man kan finde en vej, der tilfredsstiller alle parter, er det klart, at vi sidder på et meget stort aktiv. Hvis det kan bringes i spil på den rigtige måde - inden for lovens rammer - bør der være en stor mulighed for os."

"Det er afgjort et område, som vi kigger ret seriøst på."

Jens Munch-Hansen har været i TDC siden 2009 og har blandt andet en baggrund som administrerende direktør for IBM i Norden og som Vice President for IBM Sales and Business Development North East Europe.

Læs også:

Her er de så: TDC's to nye vigtige koncerndirektører

TDC's Carsten Dilling: Derfor er vi gode til at effektivisere




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CISO 2021

I både offentlige og private organisationer er der behov for at uddanne, rekruttere og fastholde de bedste it-sikkerhedsfolk, fordi sikkerhedsudfordringerne konstant forandres. Derfor sætter vi fokus på best practice inden for it-sikkerhed, og vi vil samtidig fremhæve de personer i Danmark, der gør et ekstra stykke arbejde for at styrke den digitale sikkerhed. Vi hylder derfor årets CISO 2021 på denne konference.

05. oktober 2021 | Læs mere


Dynamics Excellence Day 2021 - indblik, best practice og øget værdi

Med Microsoft Dynamics 365 er Microsoft rykket mod skyen og har fuld integration til både Dynamics, CRM, Office 365, Power BI og Cortana. Det giver utrolig mange muligheder, hvis du griber det rigtigt an. Vi sætter fokus på værdiskabelse og forbedring for både nuværende og nye Dynamics-brugere.

07. oktober 2021 | Læs mere


CISO Trends 2021: Sikkerhed, trusler og strategi

Vi kan ikke komme uden om, at CISO'ens rolle bliver mere og mere markant i de fleste organisationer grundet det evigt omskftelige trusselsbillede. It-sikkerhed er forlængst blevet en forretningskritisk disciplin, hvor dele af og hele organisationer kan blive lagt ned af at enkelt angreb. Derfor ser vi nærmere på det overordnede trusselsbillede, og hvordan CISO'erne konstant skal være på vagt over for nye trusler.

12. oktober 2021 | Læs mere