Twitters hemmelige plan: Skal oversvømmes af annoncer

Inden for de næste måneder kan din Twitter-konto blive fyldt med annoncer.

Artikel top billede

Twitter er på vej til at skrue gevaldigt op for indtægskilderne på den populære sociale tjeneste.

Ifølge Wall Street Journal er selskabet på vej med ikke mindre end 15 nye annoncerings-muligheder, som mulige annoncører kan anvende til at nå ud til Twitters mange brugere.

De 15 nye annonce-former ventes alle at blive sat i drift i løbet af de kommende seks måneder.

Udrulningen vil begynde i det små med en ny type annonce, der blot vil opfordre Twitter-brugerne til at downloade apps til deres smartphones.

Et klik på download-linket vil her føre dig til app'en i App Store.

Det ventes, at Twitter vil udvide disse muligheder til også at omfatte eksempelvis muligheden for at købe billetter eller lignende.

De nye annoncerings-muligheder vil efter alt at dømme på mange måder blive en udvidelse af den nuværende Cards-mulighed i Twitter, hvor man kan se previews af billeder, videoer og websites ved siden af et tweet.

Hensigten er at give annoncørerne en mulighed for at fremvise et klart 'call to action' overfor brugerne, så de eksempelvis klikker sig videre fra de sponsorerede tweets.

Twitter blev børsnoteret i november, hvor markedet værdifastsatte Twitter til gigantiske 10 milliarder kroner, selv om selskabet endnu aldrig har tjent en krone.

Det har lagt pres på selskabets behov for at øge indtjeningen fra de mange brugere.

Det kan du læse mere om her: Vupti: Twitter er pludselig mange milliarder kroner værd.

Navnenyt fra it-Danmark

Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

Morten Plannthin Lund

Industriens Pension

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S