Twitters hemmelige plan: Skal oversvømmes af annoncer

Inden for de næste måneder kan din Twitter-konto blive fyldt med annoncer.

Artikel top billede

Twitter er på vej til at skrue gevaldigt op for indtægskilderne på den populære sociale tjeneste.

Ifølge Wall Street Journal er selskabet på vej med ikke mindre end 15 nye annoncerings-muligheder, som mulige annoncører kan anvende til at nå ud til Twitters mange brugere.

De 15 nye annonce-former ventes alle at blive sat i drift i løbet af de kommende seks måneder.

Udrulningen vil begynde i det små med en ny type annonce, der blot vil opfordre Twitter-brugerne til at downloade apps til deres smartphones.

Et klik på download-linket vil her føre dig til app'en i App Store.

Det ventes, at Twitter vil udvide disse muligheder til også at omfatte eksempelvis muligheden for at købe billetter eller lignende.

De nye annoncerings-muligheder vil efter alt at dømme på mange måder blive en udvidelse af den nuværende Cards-mulighed i Twitter, hvor man kan se previews af billeder, videoer og websites ved siden af et tweet.

Hensigten er at give annoncørerne en mulighed for at fremvise et klart 'call to action' overfor brugerne, så de eksempelvis klikker sig videre fra de sponsorerede tweets.

Twitter blev børsnoteret i november, hvor markedet værdifastsatte Twitter til gigantiske 10 milliarder kroner, selv om selskabet endnu aldrig har tjent en krone.

Det har lagt pres på selskabets behov for at øge indtjeningen fra de mange brugere.

Det kan du læse mere om her: Vupti: Twitter er pludselig mange milliarder kroner værd.

Event: SAP Excellence Day 2026

It-løsninger | Nordhavn

Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

24. februar 2026 | Gratis deltagelse

Netcompany A/S

Microsoft Operations Engineer

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger chef for Lokal It - Region Øst

Københavnsområdet

KMD A/S

SAP-arkitekt

Midtjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S