Google sætter Google Glass til salg - her er prisen

I næste uge kommer Google Glass til salg en enkelt dag i USA. Prisen for den skrabede version af brillerne ligger pænt over smartphone-topmodellerne.

Artikel top billede

Software-giganten Google er klar til at lange sine længe ventede Google Glass-briller over disken.

Det sker i næste uge, tirsdag den 15. april, til en pris, der ligger på 1.500 dollar plus skatter for et medlemskab af Glass Explorer-programmet, svarende til godt 8.000 kroner.

Inden du finder hammer og sparegris frem, bør du nok vide, at salget af de intelligente briller er begrænset til denne ene dag og kun til amerikanske kunder.

Det skriver Google på sin blog.

"Til alle uden for USA beklager vi. (Vi er bare ikke klar til at sælge Glass i andre lande)," skriver Google på sin blog.

En test-version

Eftersom Google inviterer folk til at købe sig ind i Explorer-programmet, betyder det også, at det er Explorer-udgaven af brillerne, som de får for øjnene.

Det betyder med andre ord, at det ikke er den færdige version, som Google sælger den ene dag i næste uge.

Explorer-programmet består af en lang række brugere, der alle er med til at toptune brillerne i Googles beta-ånd.

Når den endelige version af Google Glass kommer til salg, kan vi derfor forvente bedre funktionalitet og en pris, der kan svinge både den ene og den anden vej.

Indtil videre er det uvist, hvornår brillerne kommer til salg i resten af verden - herunder Danmark.

Læs også: 
Anmeldernes dom over Google Glass: Kæmpe potentiale ligesom iPhone 1

Sådan fungerer apps til Google Glass: Tør du se med?

Udskældt Google-produkt forsøger at gøre sig lækker

Annonceindlæg fra Salesforce

Sådan høster det offentlige værdi af AI-agenter

AI-agenter skaber allerede resultater i kommunal sammenhæng, men det kræver klare mål og viden om mulighederne for at få størst gevinst af indsatsen.

KMD A/S

Projektleder

Københavnsområdet

Jyske Bank

Kvantitativ Analytiker

Midtjylland

KMD A/S

SAP Solution Specialist

Nordjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil