Google sætter Google Glass til salg - her er prisen

I næste uge kommer Google Glass til salg en enkelt dag i USA. Prisen for den skrabede version af brillerne ligger pænt over smartphone-topmodellerne.

Artikel top billede

Software-giganten Google er klar til at lange sine længe ventede Google Glass-briller over disken.

Det sker i næste uge, tirsdag den 15. april, til en pris, der ligger på 1.500 dollar plus skatter for et medlemskab af Glass Explorer-programmet, svarende til godt 8.000 kroner.

Inden du finder hammer og sparegris frem, bør du nok vide, at salget af de intelligente briller er begrænset til denne ene dag og kun til amerikanske kunder.

Det skriver Google på sin blog.

"Til alle uden for USA beklager vi. (Vi er bare ikke klar til at sælge Glass i andre lande)," skriver Google på sin blog.

En test-version

Eftersom Google inviterer folk til at købe sig ind i Explorer-programmet, betyder det også, at det er Explorer-udgaven af brillerne, som de får for øjnene.

Det betyder med andre ord, at det ikke er den færdige version, som Google sælger den ene dag i næste uge.

Explorer-programmet består af en lang række brugere, der alle er med til at toptune brillerne i Googles beta-ånd.

Når den endelige version af Google Glass kommer til salg, kan vi derfor forvente bedre funktionalitet og en pris, der kan svinge både den ene og den anden vej.

Indtil videre er det uvist, hvornår brillerne kommer til salg i resten af verden - herunder Danmark.

Læs også: 
Anmeldernes dom over Google Glass: Kæmpe potentiale ligesom iPhone 1

Sådan fungerer apps til Google Glass: Tør du se med?

Udskældt Google-produkt forsøger at gøre sig lækker

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Andre events | København Ø

People Tech 2025 – hvor HR møder IT

Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly