Nu kommer dating-tjenesten for de virkelig, virkelig kloge

En ny dating-tjeneste ser dagens lys, men du kan kun blive medlem, hvis du er klart klogere end flertallet.

Artikel top billede

Hvis du har en intelligenskvotient under 130, kan du skyde en hvid pil efter at møde den eneste ene på et nyt datingsite fra online-kærlighedstjenesten Match.com.

For selskabets nyeste nichesite med titlen Mensa Match kræver, at du tilhører den eksklusive skare på blot to procent af befolkningen, der har skruet de små grå hjerneceller så godt sammen, at de kan blive lukket ind i de hellige dating-haller.

Samtidig får de eksisterende Match.com-brugere muligheden for at sætte et Mensa-emblem på deres nuværende profil, hvis de ønsker at signalere, at de søger en klog kæreste.

Det skriver CNN.

Flere mænd end kvinder

I dag er omkring 110.000 mennesker over hele kloden medlem af den eksklusive Mensa-klub.

Hvis den nuværende sammensætning i Mensa-klubbens danske afdeling kan overføres direkte til online-datingsitet, bliver der rift om kvinderne.

Det skyldes, at der blandt den danske afdelings 1.100 medlemmer er 25 procent kvinder, mens de resterende 75 procent er mænd.

Foreningen angiver dog, at mænd oftere søger medlemskab, hvilket kan være hovedforklaringen på den skæve kønsfordeling i de kloges klub.

Hvis du skulle have mod på at søge kloge kærestemuligheder på Mensa Match uden at være medlem af Mensa, kan du teste din intelligenskvotient flere steder på nettet.

Det kan blandt andet gøres på Mensas egen hjemmeside mod et gebyr på cirka 220 kroner. 

Læs også: 

De her apps er den sikre vej til en forårsforelskelse

Galleri: Her er internettets vildeste dating-tjeneste

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

    Digital transformation | Aarhus C

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    21. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S