Total stilhed fra Apple trods klage-storm over Wifi-problemer i Yosemite

Klagestormen over Wifi-problemer i Apples nye styresystem, Yosemite, tager til. Men Apple har endnu ikke reageret overhovedet.

Artikel top billede

Det vælter fortsat ud med indlæg fra frustrerede Mac-brugere, der har fået problemer med WiFi-forbindelsen på deres Apple-computere, efter de har opgraderet til Apples nyeste styresystem, OS X Yosemite.

Alligevel er Apple fortsat tavs som graven. Selskabet har endnu ikke ytret sig overhovedet om løsninger, nye opgraderinger eller lignende, der ville sigte efter en løsning på problemet.

De første meldinger om den problematiske opgradering dukkede op i en række sociale forummer og på blogs kort tid efter, at Apple frigav Yosemite og har siden taget til i styrke.

Det kan du læse mere om her: Frustrerede Mac-brugere: Nyt Mac OS X Yosemite får Wifi-forbindelsen til at crashe.

Mens Apple fortsat forholder sig tavst til problemet, er der dukket massevis af løsningsforslag op i de forskellige diskussions-forummer og lignende steder.

Nogen endegyldig og bredt favnende løsning har ingen dog fundet, da problemerne med Wifi-forbindelsen tilsyneladende rammer Mac-computere med vidt forskellige konfigurationer og med kobling til vidt forskellige routere.

Brugere i massevis klager over, at deres Wifi-forbindelse enten bliver ustabil eller slet ikke virker.

Ifølge de mange indlæg ser det ud til, at en del Mac-brugere selv har været i stand til at løse problemet ved at anvende en af de mange uofficielle 'fixes,' der florerer på nettet.

Det ser dog ikke ud til, at man kan være sikker på, at problemet kan løses med en bestemt 'fix.'

Flere anbefaler, at Mac-brugere, der har opgraderet til Yosemite, foretager en 'fall back' og vender tilbage til det styresystem, som de hidtil har anvendt.

Antallet af indlæg i debattråden OSX Yosemite Wifi issues i Apples eget debatforum er siden onsdag steget fra 250 til 529, mens antallet af visninger er steget fra 18.000 til 52.188.

Læs også: Frustrerede Mac-brugere: Nyt Mac OS X Yosemite får Wifi-forbindelsen til at crashe.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Tinne Schjoldan Gyllich, Director, CX & Services (Customer Adoption) hos TDC Erhverv, er pr. 1. juni 2026 forfremmet til Senior Director, Head of Partnerships. Tinne skal fremover især beskæftige sig med at drive strategiske partnerskaber, styrke økosystemet og skabe vækst gennem partnerbaseret omsætning. Forfremmelse
    Immeo har pr. 1. maj 2026 ansat Sofie Amalie Buur som Consultant. Hun kommer fra en stilling som Frontend Engineer & UI/UX Designer hos Valyrion. Hun er uddannet Cand.it. Softwaredesign ved ITU. Nyt job
    IFS Danmark A/S har pr. 1. juni 2026 ansat Lasse Hounsgaard som AI Account Executive. Lasse skal især beskæftige sig med udrulning af IFS.ai Logistics i Norden. Lasse kommer fra en stilling som Manufacturing Account Executive hos Autodesk ApS. Lasse er uddannet cand.merc. i International Virksomhedsøkonomi. Lasse har tidligere beskæftiget sig med digitalisering af danske og nordiske virksomheder. Nyt job

    Lasse Hounsgaard

    IFS Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Ida Hyllested Friis som Key Account Manager ved netIP's kontor i Thisted. Hun kommer fra en stilling som Key Account Manager hos Københavns erhvervshus. Nyt job