Rygte: Top-udgave af Apple-ur kan komme til at koste over 30.000 kroner

Apple har indtil videre opført sig ganske sparsomt med informationer omkring det kommende smartwatch, men rygter fra Apple i Frankrig peger nu mod en voldsomt eksklusiv prissætning.

Artikel top billede

Apples meget omtalte smartwatch er endnu indhyllet i mystik.

Ingen har prøvet det færdige produkt, der er ikke nogen officiel release-dato og på nær den billigste udgave i eloxeret aluminium, som er prissat til 349 amerikanske dollar, er det sparsomt med officielle priser på de øvrige modeller.

Læs også: Så kom Apple Watch: Her er overblikket over alle de nyeste smartwatches

Men nu breder franske rygter sig om en ganske eksorbitant prissætning af de øvrige Apple Watch-modeller.

Det skriver det pålidelige Igen.fr, som har talt med en anonym kilde i Apple Frankrig.

Stålarmbånd til 500 dollar - guld til 5.000 dollar

Apple Watch er blevet annonceret som et mode-ur mere end blot er rent smartwatch.

Derfor fås det også i flere forskellige udgaver, hvor  startprisen for det billigste aluminiumsur er blevet sat til 349 amerikanske dollar.

Men med vanligt flair for det eksklusive har Apple også bebudet et ur i en guld-udgave.

Alt afhængigt af mængden af det ædle metal, der bliver anvendt, vil prisen blive mellem 4.000 og 5.000 dollar.

Læs også: Apple Watch: Kan det nogensinde blive en succes?

Foruden guld og aluminium skal uret også komme i en rustfrit stål-version, som prismæssigt begynder ved 500 amerikanske dollar.

Prissætningen er ganske Apple'sk

Springet fra det billige aluminiumsur og op til ståluret er ikke så voldsomt og falder stadig i god tråd med Apples lidt højere, men stadig overkommelige, prissætning af selskabets produkter.

Til sammenligning koster Motorolas smartwatch Moto 360 kun 249 dollar.


Læs også:
Med dette nye ur vil Apple erobre vores håndled

Reportage: Asus præsenterer ultra-billigt smartwatch

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S