Netflix losser danske priser i vejret

Streaming-tjenesten sætter nu priserne kraftigt i vejret i Danmark. Men måske skal du først betale om et år. Læs hvorfor.

Artikel top billede

(Foto: Janice Chan)

Netflix sætter nu priserne i Danmark op med ti kroner per abonnement.

Et standardabonnement hos Netflix stiger således fra 79 kroner til 89 kroner.

Basispakken koster nu 79 og Premium-udgaven, hvor man kan se på op til fire skærme på samme tid, løber op i 119 kroner.

Prisstigningerne er allerede trådt i kraft.

Gamle venner belønnes

Hvis du allerede har en Netflix-konto, vil du modtage en mail med de nye priser.

Mailen indeholder dog også en god nyhed i og med, at eksisterende medlemmer først vil blive omfattet af prisstigningen om et år.

Netflix begrunder prisstigningen med, at der vil komme flere udgivelser på tjenestens menukort.

"For også fremover at kunne tilføje flere tv-serier og film, bl.a. Netflix-serier som Orange Is the New Black og Marco Polo, hæver vi prisen for nye medlemmer fra 79 kr. til 89 kr. for abonnementet to skærme ad gangen. Som tak for, at du i forvejen er medlem af Netflix, garanterer vi, at dit nuværende abonnement og abonnementsprisen vil forblive uændret i ét år," står der i mailen fra streaming-giganten.

Netflix-bossen har i øvrigt tidligere fortalt, at piraterne er skyld i prissætningen.

"Piratkopiering er styrende for priserne i områder med stor piratvirksomhed uden for USA. Vi ønsker ikke at sætte prisen for højt i disse områder, da vi er nødt til at konkurrere med piraterne," har Netflix' finansdirektør David Wells, tidligere fortalt.

Det kan du læse mere om her:
Netflix sætter prisen efter piraternes priser

Af det udsagn og de nye stigninger må vi vel så kunne udlede, at der ikke er mange filmpirater tilbage i Danmark.

Læs også:
Snyd ikke dig selv: Få mere ud af Netflix, Spotify, Office og iTunes

Test: Netflix, HBO Nordic, YouBio og ViaPlay - hvem vinder?

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld it-jobbank

    Mød 3.500+ it-talenter på IT-DAY 2026

    Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S