Sådan stopper du abonnementer på en iPhone eller iPad

Hvis du har prøvet Apple Music eller har tegnet et Spotify, Netflix eller andet abonnement på en iPhone, kan det godt være svært at finde ud af, hvordan man stopper abonnementet igen. Læs her hvordan

Artikel top billede

Hvis du har tegnet et abonnement igennem din iPhone eller iPad, så vil Apple meget gerne undgå, at du opsiger abonnementet.

Det skulle man i hvert fald tro, når man forsøger at finde feltet for abonnementer i iOS' menuer.

Gemt væk inde i menuer og felter, finder du muligheden for at ændre abonnementer, som du har tegnet via en iOS-enhed.

Det kan være smart fra tid til anden at kigge sine abonnementer igennem, for nogle gange ligger der gamle abonnementer, som måske ikke bruges så meget, som man har glemt.

Ligeledes er der nogle abonnementer, som er lidt dyrere, hvis du købet det igennem iOS.

Det er for eksempel Spotify, da Apple tager 30 procent af det månedlige abonnement, og derfor lægger spotify de 30 procent oven i prisen.

Nok om det. Sådan her finder du dine abonnementer på en iOS-enhed.

1. Tryk på Indstillinger.

2. Tryk på iTunes & App Store.

3. Tryk på dit Apple-id: XXXXXX.

4. Formodentligt skal du skrive din adgangskode ind.

5. tryk på "Vis Apple-id".

6. Tryk herefter på "Administrer" under abonnementer.

Først her får vi af vide, at vi kan redigere abonnementer under denne menu.

Her kan du trykke på de forskellige abonnementer, som du kan redigere.

På billedet til højre kan du se, at der tidligere har været en aktiv Apple Music-profil, og at der er en aktiv Netflix-bruger.

Under Netflix kan du trykke, at den ikke automatisk skal forny.

Det er på denne måde, at du stopper et abonnement.

Husk at hvis du har prøvet Apple Music i de tre gratis prøvemåneder, så skal du selv ind i denne menu og slå det fra igen.

Læs også: Hurtig guide: Gør din startmenu i Windows 10 mere personlig

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil