Nu bliver det langt lettere at købe en OnePlus 2 eller OnePlus X

OnePlus, smartphoneproducenten, som overraskede verden sidste år med den billige, men gode OnePlus One, sælger nu sine OnePlus 2 og OnePlus X-telefoner lettere end tidligere.

Artikel top billede

Kinesiske OnePlus ligger langt nede på listen over mobilproducenterne og deres markedsandele, men ikke desto mindre har det lille firma formået på bare halvandet år at skabe sig et navn - ikke mindst fordi firmaets smartphones er billigere end de fleste topmodeller på markedet, men stadig har hardwaren til at følge med.

Og nu bliver det nemmere at få fingre i en OnePlus 2-telefon, der koster fra 2.500 kroner til 3.000 kroner alt efter størrelse.

OnePlus fjerner nemlig det invitationssystem, som tidligere har betydet, at der kunne gå uger, før du kunne få fingre i en OnePlus-telefon.

For at det lille firma kan følge med i produktionen af smartphones - og for at skabe en "hype" -  skal du normalt igennem en lang venteliste for at få en OnePlus-telefon. Det er slut nu, hvor det vil være muligt for dig at købe en OnePlus 2 fra OnePlus hjemmeside, lige når du har lyst.

Åbner også op for salg af billigere telefon
Sidste år da vi her på Computerworld testede OnePlus One-telefonen, var vi meget imponerede, og OnePlus 2 har da også fået lige så flotte anmeldelser fra de forskellige tech-medier.

Og hvis 2.500/3.000 kroner er for meget, eller du vil have en lidt mindre telefon, så åbner OnePlus også op for salget af OnePlus X.

Det er en telefon, som med mindre potent hardware og mindre, fysisk størrelse kan tiltale mange til en pris på omkring de 2.000 kroner.

OnePlus X vil være at købe uden invitation hver tirsdag i 24 timer.

OnePlus kan sælges så billigt, fordi OnePlus kun sælger telefonen online igennem OnePlus' eget lager og bruger relativt få penge på marketing. Det er en strategi, som Huaweis subbrand, Honor, også benytter.

Læs også: Fantastisk til prisen - men dog lidt malurt i bægeret: Det siger anmelderne om OnePlus 2

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Andre events | København

Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S