Apple knuser konkurrenterne på smartwatch-markedet

Apples smarte ur tiltrækker kunderne i et omfang, hvor konkurrenterne kun kan se misundeligt til. Læs hvor overlegen æble-giganten er samt rygter om den næste version af uret.

Artikel top billede

Selv om Apple klapper i som en østers, når snakken falder på markedsandele og salgstal, så er der tydelige indikationer på at firmaets smarte ur, klarer sig rigtig godt i forhold til konkurrenterne.

I andet kvartal i 2015 opgjorde analysehuset Strategy Analytics, at Apple sad på 75 procent af det globale marked for smarte ure.

Nu er der så kommet nye oplysninger om, at Apple stadig står stærkt i konkurrencen.

Det skriver Tek.no.

Denne gang er det markedsanalyseselskabet Juniper, der har regnet på antallet af enheder.

Tallene er knap så gode som sidst, men Apple Watch sidder ifølge firmaet på over halvdelen af det globale smartur-marked eller nærmere bestemt 52 procent. Herefter kommer de andre producenter som eksempelvis LG og Samsung.

Selskabet konkluderer også, at økosystemet for smarte ure er i voldsom vækst, men at markedet - med undtagelse af Apple Watch - hovedsageligt drives af de billige modeller fordi, der endnu ikke er brugsområder, der virkelig skriger på et smart ur.

Samtidig med, at Apples nuværende ur tilsyneladende gør det godt, så ser det også ud til, at der er en ny udgave på vej.

Nyt fra rygtebørsen

Det er blandt andet websiden MacRumors, som skriver, at produktionen af Apple Watch 2 skal skydes i gang i slutningen af denne måned.

Oplysningerne stammer fra kinesiske medier, og de er ikke officielt bekræftet af Apple selv.

Derfor er oplysninger om den næste udgave da også lidt sparsom, men det skal angiveligt have en smallere urkasse, Facetime-kamera og opgraderet WiFi-funktion.

Ligeledes synger en fugl om et tyndere OLED-skærmpanel, der skal give plads til et større batteri og bedre synlighed på skærmen.

Læs også:
Apples fantastiske fidus: Hvorfor kan rivalerne ikke gøre det samme?

Borer, skærer og tæver løs på Apple Watch: Hvor holdbart er det egentligt? Få svaret her

Her er argumenterne: Derfor kan Apple Watch både hitte og floppe

Fejl i Apple-opdatering udskyder ny Watch-software

Salget af Apple Watch styrtdykker: Faldet med 90 procent

Annonceindlæg fra Jyske Bank

Jyske Bank styrker tilstedeværelsen i København med indflytning i Glaskuben

Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

Søren Jermiin Olesen

EG Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job