Apple knuser konkurrenterne på smartwatch-markedet

Apples smarte ur tiltrækker kunderne i et omfang, hvor konkurrenterne kun kan se misundeligt til. Læs hvor overlegen æble-giganten er samt rygter om den næste version af uret.

Artikel top billede

Selv om Apple klapper i som en østers, når snakken falder på markedsandele og salgstal, så er der tydelige indikationer på at firmaets smarte ur, klarer sig rigtig godt i forhold til konkurrenterne.

I andet kvartal i 2015 opgjorde analysehuset Strategy Analytics, at Apple sad på 75 procent af det globale marked for smarte ure.

Nu er der så kommet nye oplysninger om, at Apple stadig står stærkt i konkurrencen.

Det skriver Tek.no.

Denne gang er det markedsanalyseselskabet Juniper, der har regnet på antallet af enheder.

Tallene er knap så gode som sidst, men Apple Watch sidder ifølge firmaet på over halvdelen af det globale smartur-marked eller nærmere bestemt 52 procent. Herefter kommer de andre producenter som eksempelvis LG og Samsung.

Selskabet konkluderer også, at økosystemet for smarte ure er i voldsom vækst, men at markedet - med undtagelse af Apple Watch - hovedsageligt drives af de billige modeller fordi, der endnu ikke er brugsområder, der virkelig skriger på et smart ur.

Samtidig med, at Apples nuværende ur tilsyneladende gør det godt, så ser det også ud til, at der er en ny udgave på vej.

Nyt fra rygtebørsen

Det er blandt andet websiden MacRumors, som skriver, at produktionen af Apple Watch 2 skal skydes i gang i slutningen af denne måned.

Oplysningerne stammer fra kinesiske medier, og de er ikke officielt bekræftet af Apple selv.

Derfor er oplysninger om den næste udgave da også lidt sparsom, men det skal angiveligt have en smallere urkasse, Facetime-kamera og opgraderet WiFi-funktion.

Ligeledes synger en fugl om et tyndere OLED-skærmpanel, der skal give plads til et større batteri og bedre synlighed på skærmen.

Læs også:
Apples fantastiske fidus: Hvorfor kan rivalerne ikke gøre det samme?

Borer, skærer og tæver løs på Apple Watch: Hvor holdbart er det egentligt? Få svaret her

Her er argumenterne: Derfor kan Apple Watch både hitte og floppe

Fejl i Apple-opdatering udskyder ny Watch-software

Salget af Apple Watch styrtdykker: Faldet med 90 procent

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S