Apple knuser konkurrenterne på smartwatch-markedet

Apples smarte ur tiltrækker kunderne i et omfang, hvor konkurrenterne kun kan se misundeligt til. Læs hvor overlegen æble-giganten er samt rygter om den næste version af uret.

Artikel top billede

Selv om Apple klapper i som en østers, når snakken falder på markedsandele og salgstal, så er der tydelige indikationer på at firmaets smarte ur, klarer sig rigtig godt i forhold til konkurrenterne.

I andet kvartal i 2015 opgjorde analysehuset Strategy Analytics, at Apple sad på 75 procent af det globale marked for smarte ure.

Nu er der så kommet nye oplysninger om, at Apple stadig står stærkt i konkurrencen.

Det skriver Tek.no.

Denne gang er det markedsanalyseselskabet Juniper, der har regnet på antallet af enheder.

Tallene er knap så gode som sidst, men Apple Watch sidder ifølge firmaet på over halvdelen af det globale smartur-marked eller nærmere bestemt 52 procent. Herefter kommer de andre producenter som eksempelvis LG og Samsung.

Selskabet konkluderer også, at økosystemet for smarte ure er i voldsom vækst, men at markedet - med undtagelse af Apple Watch - hovedsageligt drives af de billige modeller fordi, der endnu ikke er brugsområder, der virkelig skriger på et smart ur.

Samtidig med, at Apples nuværende ur tilsyneladende gør det godt, så ser det også ud til, at der er en ny udgave på vej.

Nyt fra rygtebørsen

Det er blandt andet websiden MacRumors, som skriver, at produktionen af Apple Watch 2 skal skydes i gang i slutningen af denne måned.

Oplysningerne stammer fra kinesiske medier, og de er ikke officielt bekræftet af Apple selv.

Derfor er oplysninger om den næste udgave da også lidt sparsom, men det skal angiveligt have en smallere urkasse, Facetime-kamera og opgraderet WiFi-funktion.

Ligeledes synger en fugl om et tyndere OLED-skærmpanel, der skal give plads til et større batteri og bedre synlighed på skærmen.

Læs også:
Apples fantastiske fidus: Hvorfor kan rivalerne ikke gøre det samme?

Borer, skærer og tæver løs på Apple Watch: Hvor holdbart er det egentligt? Få svaret her

Her er argumenterne: Derfor kan Apple Watch både hitte og floppe

Fejl i Apple-opdatering udskyder ny Watch-software

Salget af Apple Watch styrtdykker: Faldet med 90 procent

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S