Nyt smartwatch på vej: SOS-funktion til børnene og total overvågning til forældrene

Et nyt firma vil forsøge at lave et smartwatch til børn, så forældrene altid kan finde ud af, hvor børnene er og ringe dem op.

Artikel top billede

Et nyt firma vil forsøge at lave det perfekte ur til små poder, som endnu ikke er klar til at have en rigtig smartphone.

Dokiwatch hedder uret og er et smartwatch til børn mellem 6-12 år, som skal give forældrene ro i sindet.

Uret er udstyret med 3G-antenner, så forældrene kan ringe til barnet, når de endnu ikke er kommet hjem til aftensmaden, og via den indbyggede GPS kan de se, om barnet nu også har forladt hoppepuden ved legepladsen eller ej som lovet.

Video-samtaler og overvågning
Dokiwatch har Android 4.4 som styresystem og kommer udstyret med en række funktioner, som forældrene kan drage nytte af.

Blandt andet er der placeret et kamera over skærmen, som kan bruges til videosamtaler, og børn og forældre kan både ringe til hinanden og sende tekst- og talebeskeder.

På siden af telefonen er der desuden en rød SOS-knap, som børnene kan trykke på, hvis de skulle være ude for et uheld.

Firmaet bag Dokiwatch, Doki Technologies, søgte 20.000 dollars via Kickstarter, men har allerede indsamlet over 200.000 dollars, godt og vel 1,3 millioner kroner, hvilket betyder at uret højst sandsynlig bliver en realitet. 

Indsamlingskampagnen slutter den femte februar, og Doki Technologies projekterer, at uret vil blive sendt ud til backere i marts 2016.

Pas dog på med at stole blindt på kampagner på crowdfunding-sites. Ofte bliver produkterne forsinkede.

Læs også: Sådan kommer du i gang med Kickstarter på dansk - og får crowdfundet dit gode it-projekt

Læs også: Jeg betalte mine sparepenge til fedt crowdsourcing-projekt - er jeg blevet snydt så vandet driver?

Er det en god ide at kunne følge sit barn på et kort? Og hvornår vil du give dit barn en mobiltelefon?

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S