Artikel top billede

Købte softwaren for seks milliarder: Nu fletter Microsoft Yammer ind i Office 365

Microsoft tager et kæmpe skidt med den sociale tjeneste Yammer, der nu integreres fuldt ud i Office 365.

Den sociale kommunikationsplatform Yammer, som Microsoft købte for seks milliarder kroner i 2012, er nu på vej ud til alle Office 365-brugere.

Microsoft-chefen Kirk Koenigsbauer skriver i et blogindlæg, at Yammer bliver aktiveret for alle nye og eksisterende Office 365-brugere i de kommende uger og måneder.

"Det giver alle Office 365-kunder mulighed for at opnå den fulde fordel ved Yammer."

"Det markerer også kulminationen af vores fundamentale indsats - at flytte Yammer til Microsoft-datacentre og at foretage identitets-arbejde med Azure Active Directory - for at bringe Yammer helt ind i Office 365," skriver han.

Yammer kan bedst beskrives som virksomhedernes svar på de sociale medier og kommunikationsformer, forbrugerne er kommet til at elske i det seneste årti.

I en organisation er Yammer et effektivt værktøj til team-samarbejde og til kommunikation, ligesom Yammer kan bruges til at samarbejde om projekter og filer.

Læs også: Han scorede milliarder på kanonidé: Sådan gik det til

At Microsoft nu lægger Yammer ind under Office 365, betyder at det bliver muligt at tilgå tjenesten direkte fra Office 365, eller at starte en Yammer-samtale fra eksempelvis Sharepoint.

Det forudsætter dog fortsat, at man har licens til Yammer.

Kirk Koenigsbauer forklarer samtidig, hvordan der er yderligere planer om at integrere Yammer endnu mere med Microsoft-produkter som Outlook, Skype, OneDrive og Planner.

Bedre mulighed for danske organsiationer

Samtidig skriver Microsoft, at Yammer nu kan leve op til præcis de samme data-regler som Office 365, hvilket kan åbne for brugen af tjenesten i danske virksomheder og organisationer, der der eksempelvis ikke må lade data flyde uden for EU's grænser.

Yammers integration i Office 365 kommer til at ske i tre bølger, meddeler Microsoft.

Alle brugere ventes at kunne tilgå Yammer fra Office 365, når tredje bølge, der indledes i april, er gennemført.

Ifølge Microsoft anvendes Yammer i dag af over 200.000 virksomheder på verdensplan.

Læs også:

Skal det være Office 365 eller Googles cloud-mail? Her bruger virksomhederne pengene

Han scorede milliarder på kanonidé: Sådan gik det til




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fellowmind Denmark II ApS
Salg, udvikling, implementering og servicering af software til ERP

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Strategisk IT-sikkerhedsdag 2022 - identificer, beskyt og forsvar

IT-sikkerhedstruslerne mod virksomhederne er i takt med tiden blevet større og værre, fordi virksomhederne er mere end nogensinde før afhængige af data og IT. Det stiller krav til de IT-ansvarlige, der konstant skal tage bestik af det skiftende trusselniveau. Det kræver blandt andet, at it-sikkerhed bliver sat på den strategiske dagsorden i virksomhederne – men hvordan?

25. januar 2022 | Læs mere


Hjemmearbejdets påvirkning på trivsel, helbred og arbejdsmiljø

Fremtidens arbejdsplads er hybrid, det er der ingen tvivl om. Men hvad fører det egentlig med sig? Og hvordan omstiller du og din arbejdsplads sig til det? Det kan du blive klogere på, på denne digitale konference.

02. februar 2022 | Læs mere


GDPR - persondatabeskyttelse i praksis

Håndteringen af persondata og GDPR er for længst blevet hverdag hos de danske organisationer, men derfor er det til stadighed vigtigt og altafgørende, at den løbende overholdelse af GDPR er på plads. Vær med og hør, hvordan du ved hjælp af processuelle greb, værktøjer og systemer kan sikre dette.

08. februar 2022 | Læs mere