Priserne falder i hacker-miljøerne: Så lidt koster det at købe et hack, et DDoS-angreb eller en RAT

Priserne for at købe hacker-services styrtdykker. Se her, hvor lidt du skal betale for at købe en hacker i dag.

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Det er blevet så billigt at købe hacker-ydelser, at praktisk taget alle har råd til at leje en hacker eller købe et angreb.

Det viser en undersøgelse, som et hold sikkerhedsfolk fra Dell SecureWorld har foretaget på det såkaldte 'Dark Web.'

Sikkerhedsfolkene har her tracket en række personer rundt i forskellige undergrunds-foraer og handelspladser, hvor man kan købe hacker-ydelser.

Det er der kommet den såkaldte Underground Hacker Markets Report 2016 ud af.

Her fremgår det, at et DDoS-angreb i dag kan købes for helt ned til 30 kroner per time angrebet pågår (eller 350 kroner for en hel dag), mens hackede kreditkort kan købes for helt ned til et par hundrede kroner.

En Remote Access Trojaner - en såkaldt RAT - kan købes for 30 kroner, mens et Angler Exploit Kit kan købes for godt 650 kroner.

Har man lyst til at lære det hele selv, kan man købe adgang til online tutorials til DDoS-angreb, WiFi-hack og meget andet for 130 kroner.

Det koster små 900 kroner at få adgang til en hacket konto på et socialt medie, mens hackerne typisk sælger et ugelangt DDoS-angreb for 2.300 kroner og et månedlangt angreb for 6.500 kroner.

Computerworld har tidligere fortalt om de datingsite-lignende foraer for it-kriminelle. Her kan man oprette deciderede bestillinger på ydelser - som eksempelvis at få hacket eks-kærestens pc.

Det kan du læse mere om her: Latterligt billigt: Du kan blive hardcore it-kriminel for 12 kroner.

Her kan man også købe såkaldt 'doxing,' der er en slags 'stinkbombe,' hvor man afslører et offers mest intime detaljer i form af personlige billeder og tekster, der anskaffes via hacking og derefter lægges på nettet.

Det anvendes blandt andet i gamer-miljøet.

Det er en fremtrædende tendens, at de internetkriminelles webbutikker i stigende grad kommer til at ligne de online-shops, hvor vi på daglig basis gladeligt lægger vores kreditkortinformationer.

Det kan du læse mere om her: Crime-as-a-service: Sådan bliver hælervarer solgt som slik på nettet.

Læs også:

Hackernes nye vidundervåben: 'Spear phishing'

Dansk sikkerheds-ekspert snydt af it-svindlere: Sådan kunne det gå galt

Hackere udstiller 10 gigabyte slibrige data fra utroskabssite på Dark Web

Hackernes listige metoder umulige at gennemskue: Virksomhederne aner ikke, hvad der er blevet nuppet

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

    Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil