Så mange milliarder kroner scorer Microsoft på sine partnere

Microsoft er kendt for at generere mange penge på sit store partnernetværk. Men hvor mange milliarder kroner er det egentlig, at it-giganten scorer på sine partnere? Få svaret her.

Artikel top billede

It-giganten Microsoft afholder i denne uge sin store, årlige partnerkonference i den canadiske millionby Toronto med deltagelse af mere end 16.000 personer.

I forbindelse med konferencen, der har titlen WPC2016, har Microsofts presseafdeling udsendt en meddelelse, hvori selskabet fortæller om forskellige fakta, som menigmand måske ikke vidste.

Her fremgår det blandt andet, at Microsoft hiver mere end 90 procent af sin globale omsætning hjem via sit partnernetværk.

Det vil i kroner og øre sige, at it-selskabet ud af en samlet omsætning på 629 milliarder kroner, omsætter for 566 milliarder via sit partnernetværk.

De resterende 63 milliarder kroner i Microsofts omsætning stammer fra direkte salg af cloudløsninger som Office 365 og selskabets løsninger til de helt store kunder.

Pengene ligger i skyen

På Microsoft-konferencen lyder det på jungletrommerne, at selskabet har en del artige overraskelser i ærmet, blandt andet når det kommer til opgradering af selskabets Dynamics-produkter.

Ligeledes forventes det, at Microsoft sætter alle sejl til i skyen, hvor it-giganten går fra en 'cloud first'-tankegang til en 'cloud only'-strategi. Dette er dog ikke bekræftet endeligt.

Ikke desto mindre holder Microsofts internationale presseafdeling sig ikke tilbage, når det kommer til at fortælle om de mange penge, som selskabets hundredtusindvis af partnere kan tjene via it-gigantens produkter i skyen.

"For hver dollar(6,72 kroner) Microsofts cloudservice-partnere sælger, omsætter partnerne for omkring 5,87 dollar (39,46 kroner) igennem deres egne værdiforøgende services," lyder det fra Microsofts presseafdeling, som med disse tal henviser til en ny IDC-undersøgelse.

Samtidig bliver det understreget, at Microsoft har it-verdenens største kanal-netværk; større end Amazons Web Services, Google og Salesforce - tilsammen.

Computerworld er til stede ved WPC 2016-konferencen i Toronto og vil i de kommende dage bringe alle de store nyheder fra Microsoft-konferencen her på sitet.

Læs også:
Derfor er LinkedIn en guldgrube for Microsoft: Kommer til at vide alt om dit arbejdsliv

Apple, Google og Microsoft i skattely: Vi står i et moralsk dilemma

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

    Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S