Nyt dansk teleselskab: Tjeep kaster sig ind i priskrigen - har planer om gratis mobiltelefoni

Et nyt dansk teleselskab, Tjeep, er klar til at forsøge at kapre kunder med meget lave priser. På sigt kan mobiltelefoni blive helt gratis, mener Tjeep.

Endnu et nyt dansk teleselskab har netop meldt sig på banen - og igen er forretningskonceptet at presse priserne helt i bund for at kapre kunder på den måde.

"Med et mobilabonnement til blot 39 kroner per måned bliver Tjeep Danmarks markant billigste teleselskab," lyder det i en pressemeddelelse fra det nye selskab, der altså kommer til at bære navnet Tjeep.

Det nye teleselskab kommer til at anvende Telenors netværk.

"Nu ser et nyt teleselskab dagens lys - et selskab, der vil give magten til forbrugerne og tilbyde telefonabonnementer til en historisk lav pris på 39 kroner per måned - og samtidig tilbyde relevant indhold og god kundeservice," forklares det.

Læs også: Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu

Det fremgår af pressemeddelelsen, at Kim Damkær er administrerende direktør i det nye selskab - han kommer fra en stilling som nordisk salgsdirektør i HTC.

"Markedet for smartphones og telefoni er modnet markant de seneste år. Forbrugerne går ikke længere op i teleselskabets navn eller brand, og god dækning eller indhold er i sig selv ikke nok. Kunderne efterspørger i stedet billigere løsninger. Derfor har vi lanceret Tjeep, der kan tilbyde danskerne den billigste telefoni på markedet," udtaler han.

Kan blive helt gratis
Ifølge CVR.dk er Tjeep stiftet af en Henrik Rosenvinge Skov tirsdag den 13. september, og selskabet har indtil videre en egenkapital på 500.000 kroner.

Bestyrelsen består af Henrik Rosenvinge Skov, Sasja Dalgaard Khalid og Søren Bird Møller, mens Kim Damkær altså er administrerende direktør.  

Tjeep holder til ved Parken i København.   

Det mest opsigtsvækkende ved Tjeeps lancering er måske, at selskabet melder ud, at det har konkrete planer om at tilbyde gratis mobiltelefoni:

"Abonnementspriserne ligger i dag fra 39 kroner, men målet er på sigt at kunne tilbyde danskerne gratis telefoni."

"Tjeep arbejder derfor på forskellige forretningsmodeller, så man snart kan tilbyde endnu billigere og endda gratis telefoni," fremgår det også af pressemeddelelsen.

"Samtidig vil indhold blive valgfrit og noget man kan tilkøbe til sit abonnement."

Det fremgår af Tjeeps hjemmeside, at man for de 39 kroner om måneden får 1 times taletid, 1 GB data - og fri sms og mms.

Det betegnes som et abonnement for "dig med det lille behov"

De to øvrige abonnementer hos Tjeep koster 79 og 89 om måneden.

Med det største abonnement får man fri tale og 20 GB data.

Tjeep har som officielt mål at nå 80-100.000 kunder inden for det første år.

Den målsætning er stort set den samme som hos teleselskabet Plenti, der blev startet op tidligere i år her i Danmark - det selskab kører på 3's netværk. Læs mere om Plenti her.

Læs også:

Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu

Et år efter fusions-floppet hos Telia og Telenor: Har haft store konsekvenser i den danske telebranche

Teleselskabet Plenti klar med indholdspakke: Kan dette produkt kapre danske telekunder?





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital How To: Data og AI er fremtiden – men kan man overhovedet lykkes i det nye data-univers uden den rette dataplatform?

Det er svært at spå om fremtiden, men vi kan være sikre på, at den indeholder meget mere data og en langt større anvendelse af kunstig intelligens. På dette webinar sætter vi derfor fokus på, hvordan du som organisation får styr på alle data, og bliver klar til fremtiden.

30. oktober 2020 | Læs mere


IT Security 2020

Strategic IT Security 2020 will focus on the never-ending story about security and cyber-defense, and how you can defend your business and your customer’s data and information. Together with several leading experts and digital executives from all over the Nordic countries, this conference seeks to give you the best input to focus even more on cyber security in the future.

03. november 2020 | Læs mere


Digitaliseringsledelse 2.0: Forretning, innovation og udvikling

På Digitaliseringsledelse kan du derfor en række førende danske CIOs der ærligt fortæller om deres overvejelser, strategier, organisationer og resultater. På dagen får du desuden mulighed for at netværke og reflektere over indholdet i en række korte intensive sessioner samt gå i dialog med dagens stærke oplægsholdere.

05. november 2020 | Læs mere






Computerworld
Det nye MitID er et tigerspring for bedre cybersikkerhed
Klumme: Det nye MitID er en enestående mulighed for et markant løft af it-sikkerheden i danske kommuner. Med baggrund i udfasningen af det nuværende NemID kan de samtidig forbedre og styrke deres it-systemers værn overfor cyberangreb.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
White paper
Styrk brugeroplevelse, produktivitet og medarbejdertilfredshed
Brugervenlige og velfungerende IT-løsninger og -enheder er en af de vigtigste forudsætninger for medarbejdernes produktivitet – men også for at øge deres tilfredshed med arbejdspladsen. Det gælder uanset, om de arbejder fra kontoret eller fra hjemmet. Omvendt ses rigide, topstyrede processer og besværlige systemer som en af de største hindringer for at kunne yde sit optimale. Der er med kort sagt vægtige argumenter for at tage temperaturen på virksomhedens tilgang til brugervenlighed og undersøge, hvordan man kan gøre medarbejdernes hverdag lidt lettere. Det får du mere viden om i denne hvidbog, der også rummer en række konkrete og virkelighedsnære problemscenarier – samt konkrete bud på, hvordan man i hvert enkelt tilfælde kan afhjælpe dem.