Nyt dansk teleselskab: Tjeep kaster sig ind i priskrigen - har planer om gratis mobiltelefoni

Et nyt dansk teleselskab, Tjeep, er klar til at forsøge at kapre kunder med meget lave priser. På sigt kan mobiltelefoni blive helt gratis, mener Tjeep.

Artikel top billede

Endnu et nyt dansk teleselskab har netop meldt sig på banen - og igen er forretningskonceptet at presse priserne helt i bund for at kapre kunder på den måde.

"Med et mobilabonnement til blot 39 kroner per måned bliver Tjeep Danmarks markant billigste teleselskab," lyder det i en pressemeddelelse fra det nye selskab, der altså kommer til at bære navnet Tjeep.

Det nye teleselskab kommer til at anvende Telenors netværk.

"Nu ser et nyt teleselskab dagens lys - et selskab, der vil give magten til forbrugerne og tilbyde telefonabonnementer til en historisk lav pris på 39 kroner per måned - og samtidig tilbyde relevant indhold og god kundeservice," forklares det.

Læs også: Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu

Det fremgår af pressemeddelelsen, at Kim Damkær er administrerende direktør i det nye selskab - han kommer fra en stilling som nordisk salgsdirektør i HTC.

"Markedet for smartphones og telefoni er modnet markant de seneste år. Forbrugerne går ikke længere op i teleselskabets navn eller brand, og god dækning eller indhold er i sig selv ikke nok. Kunderne efterspørger i stedet billigere løsninger. Derfor har vi lanceret Tjeep, der kan tilbyde danskerne den billigste telefoni på markedet," udtaler han.

Kan blive helt gratis

Ifølge CVR.dk er Tjeep stiftet af en Henrik Rosenvinge Skov tirsdag den 13. september, og selskabet har indtil videre en egenkapital på 500.000 kroner.

Bestyrelsen består af Henrik Rosenvinge Skov, Sasja Dalgaard Khalid og Søren Bird Møller, mens Kim Damkær altså er administrerende direktør.  

Tjeep holder til ved Parken i København.   

Det mest opsigtsvækkende ved Tjeeps lancering er måske, at selskabet melder ud, at det har konkrete planer om at tilbyde gratis mobiltelefoni:

"Abonnementspriserne ligger i dag fra 39 kroner, men målet er på sigt at kunne tilbyde danskerne gratis telefoni."

"Tjeep arbejder derfor på forskellige forretningsmodeller, så man snart kan tilbyde endnu billigere og endda gratis telefoni," fremgår det også af pressemeddelelsen.

"Samtidig vil indhold blive valgfrit og noget man kan tilkøbe til sit abonnement."

Det fremgår af Tjeeps hjemmeside, at man for de 39 kroner om måneden får 1 times taletid, 1 GB data - og fri sms og mms.

Det betegnes som et abonnement for "dig med det lille behov"

De to øvrige abonnementer hos Tjeep koster 79 og 89 om måneden.

Med det største abonnement får man fri tale og 20 GB data.

Tjeep har som officielt mål at nå 80-100.000 kunder inden for det første år.

Den målsætning er stort set den samme som hos teleselskabet Plenti, der blev startet op tidligere i år her i Danmark - det selskab kører på 3's netværk. Læs mere om Plenti her.

Læs også:

Opbrud og uro i den danske telebranche: Derfor slår Hiper og Plenti til netop nu

Et år efter fusions-floppet hos Telia og Telenor: Har haft store konsekvenser i den danske telebranche

Teleselskabet Plenti klar med indholdspakke: Kan dette produkt kapre danske telekunder?

Læses lige nu

    Event: Platform X 2027: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger |

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27 maj 2027 | Gratis deltagelse

    Danoffice IT

    Infrastructure Specialist

    Midtjylland

    KMD A/S

    Senior Solution Architect

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    AI/Data Engineer

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Comsystem A/S har pr. 15. april 2026 ansat Iver Jakobsen som Technical Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med teknisk løsningssalg. Iver Jakobsen har 25 års erfaring fra TelCo-branchen. Han kommer fra en stilling som Key Account Manager hos E.ON Drive ApS. Han har tidligere beskæftiget sig med rådgivning og løsningssalg. Nyt job

    Iver Jakobsen

    Comsystem A/S

    Pinksky har pr. 1. maj 2026 ansat Alexander Skou Henkel, 39 år,  som Rådgivende konsulent. Han skal især beskæftige sig med optimering af forretningsprocesser i Microsoft platformen. Han kommer fra en stilling som IT forretningskonsulent hos Evobis ApS. Han har tidligere beskæftiget sig med forretningsudvikling i Microsoft platformen. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. maj 2026 ansat Steffen Bendix Søjberg som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Rødekro. Han kommer fra en stilling som Systemadministr,og har været i branchen i mange år. Nyt job
    SAP SuccessFactors Partner Pentos har pr. 1. marts 2026 ansat Plamena Cherneva som Seniorkonsulent indenfor SuccessFactors HCM. Hun skal især beskæftige sig med konfiguration og opsætning af SuccessFactors suiten, samt udvikle smarte løsninger til mellemstore danske virksomheder. Hun kommer fra en stilling som løsningsarkitekt indenfor HR IT hos LEO Pharma. Hun har tidligere beskæftiget sig med HR procesdesign, stamdata og onboarding. Nyt job

    Plamena Cherneva

    SAP SuccessFactors Partner Pentos