Medie: Apple trækker sig ud af skærm-branchen

Drømmen om ny skærme produceret af Apple ser ud til at være knust.

Artikel top billede

LG ser ud til at skulle overtage Apples skærm-produktion. Foto: Apple.

Det ser ud til at være slut med skærme, der er produceret af Apple.

Apple fortæller til websiden The Verge, at de ikke længere vil sælge skærme.

På sin Twitter-profil skriver redaktøren af The Verge, der hedder Nilay Patel, at "Jeg kan tilføje, at Apple har fortalt mig, at selskabet ikke længere vil producere standalone-skærme."

Helt slut er det dog ikke.

I stedet for egenproduktion beretter Apple nemlig også, at selskabet har indgået et samarbejde med LG om at bygge to nye modeller i form af en 5K- og 4K-skærm.

Der har ellers været rygter om, at æblefirmaet var i gang med at bygge en ny Thunderbolt-skærm med integreret grafikkort.

Det skriver blandt andet Flatpanels.dk

Det står da heller ikke helt klart, om det kun er i denne ombæring, at Apple har overladt skærmproduktionen til LG eller om det kan tænkes, at Apple en gang i fremtiden igen vil lancere sine egne skærme. 

Hvis det første er tilfældet, så er udmeldingen noget af en nedtur for dem, der har hang til ikoniske og veldesignede computerskærme.

Apple har nemlig været foregangsfirma for en betydelig lækrere udgave af den grå kasse, der ellers har været ensbetydende med en skrivebordsskærm.

Men nu ser det altså ud til at være slut med de nydelige enheder fra dette firma.

Læs også:
Efter fire måneders test af Apple Macbook: Flot skærm og vild batterilevetid - men alt for dyr

Test: 4K-skærm fra Samsung er en fryd for øjet

Test: LG G3 har den flotteste skærm nogensinde set på en telefon

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Netic

    Open Source skal give det offentlige kontrollen tilbage

    Digital suverænitet er rykket højt op på den offentlige sektors agenda.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. april 2026 ansat Claus Berg som Account Manager ved netIP's kontor i Esbjerg. Han kommer fra en stilling som Client Manager hos itm8. Nyt job

    Claus Berg

    Netip A/S

    netIP har pr. 1. juni 2026 ansat Heidi Winther som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Herning. Hun kommer fra en stilling som IT-Supporter hos Holstebro Kommune. Nyt job
    Tinne Schjoldan Gyllich, Director, CX & Services (Customer Adoption) hos TDC Erhverv, er pr. 1. juni 2026 forfremmet til Senior Director, Head of Partnerships. Tinne skal fremover især beskæftige sig med at drive strategiske partnerskaber, styrke økosystemet og skabe vækst gennem partnerbaseret omsætning. Forfremmelse