Teleselskabet 3 skovler kunder ind: Kaprede 47.000 nye mobilkunder i 2016

47.000 nye danske mobilkunder meldte sig hos teleselskabet 3 i 2016 - noget af en kontrast til udviklingen hos konkurrenten Telia.

Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

2016 bød på masser af nye mobilkunder hos teleselskabet 3 i Danmark.

3 meddeler i en ny opgørelse, at kundebasen steg med 7.000 nye kunder i fjerde kvartal 2016, mens året samlet set gav 47.000 nye kunder i 3's kundebase.

Det er en stigning på fire procent i forhold til 2015, og det nye antal kunder svarer til, at 3 hver eneste dag i 2016 - inklusiv weekender og helligdage - hentede omkring 129 nye mobilkunder.

3 har nu omkring 1,2 millioner kunder i Danmark, oplyser selskabet.

Telia mister kunder

Den positive 2016-udvikling hos 3 er noget af en kontrast til udviklingen hos konkurrenten Telia, der i sidste uge måtte meddele, at selskabet i Danmark i løbet af 2016 mistede 38.000 mobilabonnenter.

Telias kundevase er dermed gået tilbage med 2,3 procent til lidt mere end 1,6 millioner mobilkunder.

Læs mere om situationen hos Telia her.

Nu venter vi i spænding på årsregnskaberne fra Telenor og TDC - begge offentliggøres i denne uge, hvilket du kan læse her:

Sandhedens time: Derfor venter vi i spænding på årsregnskaberne fra TDC, Telenor og 3

3 skriver i en pressemeddelelse, at kundetilgangen i 2016 skete, selvom der var hård konkurrence på det danske mobilmarked.

"Jeg er godt tilfreds med resultatet for 2016, når man tager omstændighederne i betragtning." 

"Det var et barsk år præget af hård konkurrence og priskrig på ny. Dertil kom, at vi med FONAs nedlukning måtte sige farvel til vores 40 shop-in-shops i FONAs butikker. Det er klart, at det har påvirket vores forretning i en periode derefter," udtaler 3-direktør Morten Christiansen.

"Vi kan dog nu ved årets udgang se, at vi er lykkedes med at øge trafikken til vores egne 30 butikker og dermed mere eller mindre lukket hullet efter FONA. Endvidere viser 2016, at 3LikeHome fortsat er en rigtig god driver for vores vækst," siger han videre.

3 udsender først sit årsregnskab for 2016 i marts måned, men kan altså allerede nu gøre status over situationen med kundetilgangen.

Læs også:

Sandhedens time: Derfor venter vi i spænding på årsregnskaberne fra TDC, Telenor og 3

Opbrud på tv-markedet og en latent mobil-priskrig: Her er TDC's barske 2017

Tre grunde til at Tjeep og Plenti slår til med mobil-prisbaskere netop nu

Nye tal afslører dramatisk udvikling i den danske telebranche: Overskuddet styrtdykker

Et år efter fusions-floppet hos Telia og Telenor: Har haft store konsekvenser i den danske telebranche

Epona A/S

Senior Developer

Sydjylland

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Netværksspecialister (flere roller) til opbygning af Forsvaret nye IT-platform

Midtjylland

KMD A/S

SAP Arkitekt

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil