Jens Christian Rasmussen er ny CIO i Chr. Hansen.

Ny CIO i dansk C20-selskab: Han skal stå i spidsen for it-organisationen i Chr. Hansen

Chr. Hansen har fået ny CIO, efter at forgængeren skiftede til Nilfisk. Mød den nye it-topchef i Chr. Hansen her.

Det børsnoterede danske selskab Chr. Hansen har fået ny CIO.

Ny it-topchef i selskabet er Jens Christian Rasmussen, oplyser Chr. Hansen til Computerworld.

Jens Christian Rasmussen overtager CIO-posten i Chr. Hansen, efter at forgængeren, Thomas Okke Frahm, er skiftet til en CIO-stilling i et andet stort dansk selskab, Nilfisk.

Læs om det jobskifte her: Ny CIO i spidsen for Nilfisks globale it-satsning: Her er mine store it-opgaver

Jens Christian Rasmussen er rekrutteret internt i Chr. Hansen, og han er et velkendt ansigt i organisationen, da han har været ansat i Chr. Hansen siden 2007, senest som 'head of office of the CIO.'

Den nye Chr. Hansen-CIO er 44 år gammel og er uddannet cand. merc. jur fra CBS i 2000. Jens Christian Rasmussen har tidligere også været ansat hos Nykredit og DLG.

Omsætter for syv milliarder kroner
Chr. Hansen har eksisteret siden 1874 og har i dag over 2.800 medarbejdere i mere end 30 lande.

Selskabet fremstiller fødevareingredienser og har stor succes med det: Chr. Hansen, der ligger på C20-indekset som en af de mest handlede danske aktier, omsatte i det seneste årsregnskab for omkring syv milliarder kroner.

Thomas Okke Frahm nåede at være fire år og fem måneder hos Chr. Hansen som CIO, mens han begyndte i stillingen som CIO i Nilfisk i starten af maj.

Digitalisering er det afgørende
Thomas Okke Frahm har forklaret til Computerworld, at selvom der er tale om to meget forskellige virksomheder set udefra, er der også fællestræk.

"Nilfisk har identificeret det samme som en lang række af andre danske virksomheder - heriblandt også Chr. Hansen, hvor jeg kommer fra: Når man taler digitalisering, kan man som en moderne virksomhed ikke læne sig tilbage og være follower."

"Digitalisering foregår helt ude i frontlinjen. Det er nogle helt andre 'capabilities', end man har været vant til. Derfor kræver det også nye måder at tænke på og nye måder at lede på," fortalte Thomas Okke Frahm tidliger epå ugen.

Læs mere om det her:

Ny CIO i spidsen for Nilfisks globale it-satsning: Her er mine store it-opgaver - kræver helt nye måder at tænke it på

Chr. Hansen mister sin CIO - har fået en ny dansk it-topstilling

Her er de fem dygtigste it-topchefer i Danmark: Er nomineret til Årets CIO 2017




Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Premium
KMD's milliardaftale sender Tech Mahindra til tælling: IBM stjæler infrastrukturaftale fra konkurrenten
Interview: IBM snupper ikke kun 300 medarbejdere og infrastruktur fra KMD. Selskabet napper også en stor aftale fra den indiske konkurrent Tech Mahindra i samme ombæring.
Computerworld
Datatilsynet advarer om falske GDPR-tilsyn: Mystiske folk i tøj fra sikkerhedsfirma dukkede op hos dansk ørelæge
Dansk klinik er blevet udsat for et mistænkeligt besøg af to mænd i forklædning som tilsynsfolk fra Datatilsynet. Datatilsynet kommer nu med et opråb: "Jeg håber, at vi med denne advarsel kan undgå, at det gentager sig."
CIO
Henrik Jeberg om at arbejde i Silicon Valley: "Er du dygtig nok får du tilbud der får en til at falde ned af stolen."
Henrik Jeberg bor i San Francisco og er direktør i Hampleton Partners, der rådgiver om opkøb med særligt fokus på teknologi. Hør ham fortælle om forskellen på Danmark og Silicon Valley - og om nogle af de vilde forhold der hersker i verdens ubestridte tech-hovedstad.
Job & Karriere
Stor outsourcing i Region Hovedstaden kan føre til medarbejderflugt
Der er en risiko for, at vigtige it-medarbejdere vælger at forlade Region Hovedstaden, hvis et nyt stort outsourcing-projekt gennemføres.
White paper
Du slipper ikke … digitaliseringen rammer også dig og din virksomhed. Men gå ikke i panik, for de fundamentale færdigheder er (næsten) de samme som altid
Hvordan slipper industrivirksomheder i alle størrelser igennem det minefelt af markedskræfter, stadig mere krævende digitale kunder, konkurrencepres og digitale forventninger? Nøglen er at begynde med det fundamentale. Mennesker, smidige processer, digitalt lederskab og tilfredse kunder. Læs dette whitepaper fra Columbus med bidrag fra eksperter og få indsigt i relevant benchmarking. 24 sider på engelsk.