Danmark indtager top-plads i ny prisundersøgelse: Så meget dyrere er det at være dansk Netflix-kunde

Danmark er det næst-dyreste land i verden at være Netflix-kunde i. Til gengæld kan du spare mange penge ved at have et abonnement i Mexico eller Japan.

Artikel top billede

Det er en dyr affære at være Netflix-kunde i Danmark.

For ifølge det amerikanske erhvervsmedie Quartz viser en ny global prissammenligning, at Danmark og Schweiz er de to lande i verden, hvor streamingtjenesten opkræver den højeste månedlige abonnementspris.

I Danmark koster det billigste Netflix-abonnement 79 kroner om måneden. Det svarer ifølge undersøgelsen til en pris på 11,41 dollar, hvilket kun er overgået af prisen i Schweiz, hvor det månedlige abonnement lyder på 11,9 dollar.  

Dermed er det også dyrere at være Netflix-kunde i Danmark end i vores nabolande Norge og Sverige. 

Læs også: Stofas redningsplan efter milliard-nedskrivning: Vil kæmpe mod Netflix med regionalt indhold

Mexico og Japan er billigst

Til gengæld er det betydeligt billigere at være Netflix-kunde i Mexico, der er det billigste land i testen. 

Her lyder den månedlige abonnementspris på blot 5,03 dollar. Det svarer til blot 33,50 danske kroner. 

Det vil sige, at en mexicansk Netflix-kunde slipper 546 kroner billigere om året end en dansk kunde. 

Lokal konkurrence påvirker prisen

Det er dog ikke blot den lokale købekraft, der påvirker Netflix' prissætning.

Ifølge Quartz tager Netflix også hensyn til konkurrencesituationen på det lokale marked, og derfor er Japan den næstbilligste land at være Netflix kunde i. 

Her koster et abonnement 5,77 dollar eller knap 38,40 kroner, og det skyldes blandt andet, at Netflix her er i hård konkurrence med den amerikanske stramingtjeneste Hulu, der gik ind på det japanske marked før Netflix. 

Danskerne elsker Netflix

Det lader dog ikke til, at Netflix lider nogen nød på det danske marked. 

Tidligere på året viste en undersøgelse fra analyseinstituttet Greens, at 33 procent af de danske husstande har et abonnement på Netflix.

Læs også:
EU vil tvinge Netflix på plads: Må ikke begrænse din adgang til indhold

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird